​رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای برگزاری جلسه با کانون عالی بازنشستگان اظهار کرد: این جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و چهار ساعت به طول انجامید.

تصمیم نهایی دولت برای حقوق بازنشستگان | این بازنشستگان حسابشان را چک کنند

به گزارش سلام نو، در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش  حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای برگزاری جلسه با کانون عالی بازنشستگان اظهار کرد: این جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و چهار ساعت به طول انجامید. در این جلسه تصمیم گرفته شد ماده ۹۶ تامین اجتماعی اجرایی شود اما قرار بر این شد اجرایی شدن آن توسط معاون اول صورت بگیرد.

دهقان کیا با اشاره به وعده سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه به زودی برای بازنشستگان خبری خوش خواهد داشت، گفت: بازنشستگان منتظر هستند این خبر خوش را بشنوند و از رئیس جمهور انتظاری جز این نمی‌رود.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در خصوص انتظاراتی که بازنشسته‌ها دارند گفت: سه قانون در رابطه با افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان وجود دارد. ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۱۱۱ و ۹۶ تامین اجتماعی سه قانون مورد اشاره هستند. هر آنچه شورای عالی کار برای افزایش دستمزد در نظر می‌گیرد، تبدیل به قانون می‌شود و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز همان میزان افزایش حقوق و دستمزد را به هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد می‌دهد. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید