ارتش آمریکا ‌اعلام کرد: ایالات متحده به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، از جمله در تنگه تایوان ادامه خواهد داد.

به پرواز و کشتیرانی از طریق تنگه تایوان ادامه خواهیم داد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از المیادین نوشت: ارتش آمریکا امروز -سه‌شنبه- پس از شکایت چین در پی پرواز یک هواپیمای نیروی دریایی این کشور از طریق تنگه تایوان در هفته گذشته‌، اعلام کرد که این اقدام‌ تعهد ایالات متحده به آزادی ناوبری در منطقه اقیانوس هند و آرام را نشان می‌دهد.

چین اعلام کرد که روز جمعه هواپیماهایی را برای کنترل و هشدار به هواپیمای ضد زیردریایی آمریکا هنگام پرواز بر فراز کریدور آبی ارسال کرده است.

فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس هند و آرام در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی‌ها و هواپیماهای نیروی دریایی ایالات متحده به طور معمول هنگام فعالیت در سراسر منطقه با کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی خارجی برخود می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تمامی برخوردها با نیروهای نظامی خارجی در حین ترانزیت مطابق با هنجارهای بین‌المللی بوده و تاثیری بر فعالیت ارتش نداشته است».

همچنین تاکید شده است که ایالات متحده به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، از جمله در تنگه تایوان ادامه خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید