در حال حاضر به شکل قطعی نمی‌توان گفت که اینستاگرام و واتساپ فیلتر می‌شوند اما همه چیز به سرنوشت طرح صیانت و مصوبه مصونیت تصمیمات شورای عالی فضای مجازی بستگی دارد.

اینستاگرام و واتساپ فیلتر می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، این اولین باری نیست که موضوع فیلتر شدن اینستاگرام سر زبان‌ها می‌افتد. اما حالا غلامرضا نوری، نماینده بستان آباد احتمال داده که فیلترینگ دامن تمام ابزارهای پرکاربرد فضای مجازی همچون واتساپ، اینستاگرام و... را بگیرد.

به گزارش فرارو، او گفته که معنی مصوبه دو هفته قبل مجلس که تصمیمات شورای عالی فضای مجازی را از هرگونه دادخواهی و شکایت افراد مصون کرده، همین است که فیلترینگ نزدیک است.

در چنین شرایطی هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند شکایت کند که مثلا این تصمیم شما برای اقتصاد، کسب‌وکار، زندگی و گردش آزاد اطلاعات و برای این بخش از حقوق اساسی ما مضر است و درخواست لغو آن را نمی‌توان داد.

اظهارات غلامرضا نوری، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در حالی مطرح شده که مجید نصیرایی،  سخنگوی کمیسیون فرهنگی تابستان سال قبل گفته بود تا زمانی که جایگزینی برای اینستاگرام در دسترس مردم قرار نگیرد اجازه فیلتر داده نمی‌شود.

اینستاگرام و واتساپ فیلتر می‌شوند؟

در حال حاضر به شکل قطعی نمی‌توان گفت که اینستاگرام و واتساپ فیلتر می‌شوند. اما همه چیز به سرنوشت طرح صیانت و مصوبه مصونیت تصمیمات شورای عالی فضای مجازی بستگی دارد.

سرنوشت طرح صیانت که فعلا مبهم است و به شورای عالی فضای مجازی رفته است و باید دید که این شورا در نهایت چه تصمیمی برای این طرح جنجالی اتخاذ می‌کند.

از طرفی مصوبه مصونیت تصمیمات شورای عالی فضای مجازی هم برای بررسی و تصمیم نهایی به شورای نگهبان رفته است. نماینده بستان آباد معتقد است که با تصویب شورای نگهبان، اینستاگرام و واتساپ یک گام به فیلتر شدن نزدیک می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید