الهه علیخانی؛ بلاگر سفر و گردشگریه. اون ایرانگردی و طبیعت‌گردی رو دوست داره و از طریق تولید محتوا، تبلیغات و گاهی مشاوره دادن درآمد کسب می‌کنه. الهه به سبک کوله‌گردی، سفری به خراسان جنوبی زیبا داشته و طی این سفر از چند جاذبه بی‌نظیر دیدن  و در چند بوم‌گردی، اقامت می‌کنه. با ما همراه باشید تا با الهه از روستای حلوان،کویر حلوان، اقامتگاه باباحاجی، دره کال جنی، اقامتگاه ناردون و روستای پیر حاجات بیشتر و کامل‌تر اطلاعات داشته باشیم.

خراسان‌گردی با الهه علیخانی / خراسان مقصدی مغفول مانده از دید گردشگران

سلام نو – سرویس گردشگری: الهه با سفر به خراسان جنوبی کلی اقامتگاه های بومگردی خوشگل، غذاهای محلی جذاب و کلی جاذبه های گردشگری رو بهمون معرفی می‌کنه تا این استان زیبا رو بیشتر بشناسیم. در این سفر به روستای حلوان و کویر حلوان می‌ره و از تجربه روستاگردی و اقامتش این‌طور می‌گه: "یکی از روستاهای زیبای استان خراسان جنوبی که در ۸۰ کیلومتری شهرستان طبس قرار داره روستای حلوان هست. این روستا به دلیل داشتن کویر زیبای حلوان مقصد گردشگری هست و همچنین بافت قدیمی و قلعه ی تاریخیش (قلعش واقعا زیبا بود و حتما اگر اومدین سمت حلوان برنامه ی روستا گردی رو فراموش نکنید) میتونم بهتون بگم که کویر حلوان یکی از زیباترین کویرهایی بود که تا الان دیدم و خیلی خیلی بکر و زیباست و تا روستا چند دقیقه بیشتر فاصله نداره. روستای حلوان اقامتگاه های بومگردی خیلی خیلی خوشگلی داره که یکی از اون‌ها که ما در اون اقامت داشتیم اقامتگاه زیبا و دنج باباحاجی بود که عالی بود. غذای محلی که اقامتگاه برامون درست کرد قوروتی هست که با کشک و نعنا و پیاز داغ درست میشه و در کنارش بادمجون هم با سیر و پیاز و ادویه ها اماده میشه و این دو تا در کنار نون محلی و خرما خورده میشه که حتما بهتون توصیه میکنم امتحانش‌کنین. خلاصه این‌که همه چیز رو در مورد روستا بهتون گفتم . تمام بازدید ها رو نفیسه جان لیدر خوب خراسان هماهنگ کرده بود."

خراسان‌گردی با الهه علیخانی / خراسان مقصدی مغفول مانده از دید گردشگران

اون در ادامه سفر و خراسان‌گردی‌ از دره‌ای در اطراف طبس دیدن می‌کنه و برای اقامت در شب به اقامتگاهی در روستای ازمیغان می‌ره و راجع بهشون این‌طور می‌گه: "دره کال جنی، یکی از جاذبه‌های زیبای اطراف طبس است که در نزدیکی روستای ازمیغان قرار دارد. یه دره زیبا و عجیب. حالا چرا کال جنی؟ این نام رمزآلود هم قصه‌ای برای خودش دارد. کال جنی از دو بخش کال به‌علاوه جنی تشکیل شده است. کال به دره یا مسیر ایجاد شده به وسیله سیلاب‌ها و جریان آب گفته می‌شود. به این دلیل که ساکنان روستاها این محل را ترسناک و محل حضور جن‌ها می‌دانسته‌اند، بخش دومِ نام را به آن اضافه کرده‌اند. بازدید این دره توی تابستون که دیگه خیلی میچسبه که دمای آب هم اکی باشه و بتونین وارد آب هم بشین. خلاصه که بی نهایت لذت بردم و گفتم به شما هم این جاذبه ی خفن رو معرفی کنم. ممنون از نفیسه ی عزیز لیدر خوب استان خراسان که برنامه ی این سفر رو چید. این دره در نزدیکی روستای ازمیغان قرار داره. ما توی اقامتگاه ناردون بودیم یک شب. یه اقامتگاه با صفا توی روستا که کلی غذاهای محلی خوشمزه داره، تازه رستوران ناردون هم برای همین مجموعه است که یکی از بهترین رستوران های طبس هست و شدیدا بهتون توصیش میکنم."

خراسان‌گردی با الهه علیخانی / خراسان مقصدی مغفول مانده از دید گردشگران

الهه که حسابی از زیبایی‌ها و دیدنی‌های خراسان جنوبی به وجد اومده، سفرش رو با رفتن به روستای تفریحی، زیارتی پیر حاجات تکمیل می‌کنه و یک روستاگردی هیجان‌انگیز برای خودش ترتیب می‌ده: "روستای پیر حاجات در استان خراسان جنوبی هست، یک روستای بکر در نزدیکی روستای حلوان و ۱۰۰ کیلومتری شهرستان طبس این روستای ییلاقی در دامنه کوهی به نام روضه قرار داره و دیدنی های زیادی مثل همین قلعه ی تاریخی که عکس هاش رو میبینید، مزار تاریخی و آب و هوای خوب به دلیل ییلاقی بودنش داره که گردشگر ها رو به خودش جذب میکنه. اگر برنامه ی رفتن به طبس و استان خراسان جنوبی دارین حتما برنامه دیدن روستای پیر حاجات و حلوان رو توی برنامتون داشته باشید. گردشگری روستایی برای من یکی از جذاب‌ترین نوع های گردشگری هست. خیلی لذت میبرم وقتی توی کوچه پس کوچه‌های روستاها قدم میزنم و بافت و فرهنگشون رو از نزدیک میبینم و میتونم به شما هم معرفیشون کنم."

خراسان‌گردی با الهه علیخانی / خراسان مقصدی مغفول مانده از دید گردشگران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید