سخنگوی فراجا گفت: در خصوص معاملات فردایی ۳ گروه وجود داشت؛ آن‌هایی که هیچ طلا و ارزی نداشتند، عده‌ای به دنبال فروش و سود بیشتر بودند و گروه آخر تحلیل‌ها را انجام می‌دادند. این معاملات کاغذی و صوری است و بیعی صورت نمی‌گیرد و شبه‌قمار است.

معامله روزانه ۳ تن طلای صوری در یک کانال تلگرامی! / ۲۰۰ نفر دستگیر شدند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور گفت: پس از جرم‌انگاری خرید و فروش صوری طلا و ارز در فضای مجازی و حقیقی، ۸۶ کانال تلگرامی با عضویت ۷۵ هزار نفر شناسایی شد.

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شده است.

وی گفت: روز گذشته بیش از ۸۱ تن مواد مخدر به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر امحا شد.

این مقام انتظامی گفت: در صورت شرایط بودن زیرساخت‌ها پلیس می‌تواند ظرف کمتر از یک هفته بیشتر معتادان متجاهر را جمع آوری کند و به مراکز نگهداری و کمپ‌ها تحویل دهد.

به گفته سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور از بهمن سال قبل مسئله توزیع عادلانه یارانه‌ها در دستورکار دولت قرار داشت. قرارگاه جرائم اقتصادی پلیس هم در کلیه استان‌ها به منظور جلوگیری از تخلف‌ها و احتکار در اسفندماه تشکیل شد و از ابتدای سال تاکنون در حوزه مبارزه با احتکار و قاچاق ۱۵ هزار تن آرد گندم کشف کرد ۸ هزار و ۷۰۰ تن برنج و ۷ هزار و ۷۶ تن روغن کشف شد. ۷۱۱۳ متهم در زمینه کالاهای اساسی دستگیر شدند و ارزش این کالاها ۳ هزار میلیارد تومان بود.

وی گفت: در مجموع در خصوص قاچاق و احتکار کالاهای اساسی و همچنین لوازم پزشکی و تجهیزات و کالاهای دیگر ۱۴ هزار و ۵۶۶ نفر دستگیر شدند.

سخنگوی فراجا گفت: در خصوص معاملات فردایی ۳ گروه وجود داشت؛ آن‌هایی که هیچ طلا و ارزی نداشتند، عده‌ای به دنبال فروش و سود بیشتر بودند و گروه آخر تحلیل‌ها را انجام می‌دادند. این معاملات کاغذی و صوری است و بیعی صورت نمی‌گیرد و شبه‌قمار است.

وی ادامه داد: در قانون این مساله جرم انگاری نشده بود و همین باعث شده بود تا اخلال در بازار سرمایه و طلا و ارز رخ دهد که در چند روز قبل شاهد آن بودیم. خوشبختانه جرم انگاری صورت گرفت و پلیس هم اختیارات در فضای مجازی و حقیقی پیدا کرد که در نتیجه ۸۶ کانال با عضویت ۷۵ هزار نفر شناسایی شد و ۵۷ نفر دستگیر شدند.

سردار حاجیان بیان کرد: تنها در یکی از این کانال‌ها روزانه ۳ تن طلای صوری معامله می‌شد. ۲ نفر از افراد اصلی و ۳۰ سرشاخه هم دستگیر شدند. در مجموع ۲۰۰ نفر از معامله گران و دلالان فردایی طلا و ارز دستگیر شدند.

به گفته سخنگوی فراجا، طرح عملیاتی عظیمی درپلیس فتا در حال انجام است که با لایوهای غیراخلاقی برخورد شود و بنابر قانون به حبس از ۲ ماه تا ۲ سال محکوم خواهند شد و در همه کشورها انتشار تصاویر منکراتی و فساد جرم‌انگاری شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید