ذبیح الله خداییان امروز در نشست خبری خود گفت قبل از آغاز فروش خودرو در سامانه ایجاد شده توسط وزارت صمت اعلام کردیم که این سامانه کفایت ندارد و تذاکرات لازم به هم وزارت صمت داده شد.

زمان از سرگیری فروش فوق العاده خودرو

به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، با توجه به اظهارات خداییان به نظر می رسد برگزاری دومین فروش فوق العاده برای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز منوط به تایید سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توسط سازمان بازرسی کل کشور است و بعید است وزارت صمت تا زمانی که تایید سازمان یاد شده را نگرفته، اقدام به برگزاری دومین فروش فوق العاده خودرو کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور معتقد است وزارت صمت نتوانست در تغییر مسیر عرضه خودرو از سایت های فروش خودروسازان به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نمره قبولی بگیرد.

ذبیح الله خداییان امروز در نشست خبری خود گفت قبل از آغاز فروش خودرو در سامانه ایجاد شده توسط وزارت صمت اعلام کردیم که این سامانه کفایت ندارد و تذاکرات لازم به هم وزارت صمت داده شد.

نتایج اولین فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۱۱ خردادماه اعلام شد. اما مشخص شدن اسامی برندگان با حواشی همراه بود. حاشیه اول مربوط به زمان اعلام نتایج بود. ابتدا قرار بود اسامی منتخبان ۹ خردادماه ۱۴۰۱ مشخص شود اما انتشار اسامی با تاخیر ۴۸ ساعته روبرو شد. بعد از اعلام نتایج نیز لیست منتخبان اصلی و منتخبان ذخیره دچار اختلال شد. هر چند وزارت صمت این اختلال را به گردن خودروسازان انداخت اما در نهایت اعلام شد به تمام منتخبان اصلی و ذخیره خودرو اختصاص پیدا خواهد کرد.

خداییان با اشاره به اختلال ایجاد شده در انتشار اسامی برندگان قرعه کشی گفت  وزارت صمت اعلام کرد که سامانه فروش خودرو راه‌اندازی شد و چند میلیون نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند اما بعد از انجام قرعه کشی و مشخص شدن اسامی برندگان چند هزار نفر از این افراد در حالیکه اسم آنها به عنوان برنده اعلام شده بود هنگام مراجعه برای تکمیل فرآیند ثبت نام و پرداخت وجه متوجه شدند که اسامی آنها در لیست نفرات ذخیره است که این موضوع باعث نارضایتی مردم شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد این پرونده در دستورکار بازرس کل قرار دارد و امیدواریم قبل از تصمیم گیری و اقدام زیر ساخت ها و تدابیر لازم فراهم شود.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در حال حاضر طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید را برای برخی از محصولات دو خودروساز بزرگ کشور و همچنین فروش فوق العاده برخی محصولات مدیران خودرو را در دستور کار دارد اما با توجه به اظهارات خداییان به نظر می رسد برگزاری دومین فروش فوق العاده برای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز منوط به تایید سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توسط سازمان بازرسی کل کشور است و بعید است وزارت صمت تا زمانی که تایید سازمان یاد شده را نگرفته، اقدام به برگزاری دومین فروش فوق العاده خودرو کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید