فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی از روز پنجشنبه این هفته در سینمای شهرهای سلیمانیه، اربیل و دهوک در اقلیم کردستان عراق اکران خواهد شد.

«آتابای» از پنجشنبه در سینماهای اقلیم کردستان عراق به روی پرده می‌رود

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «آتابای» Atabai به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و به نویسندگی هادی حجازی‌فر و نیکی کریمی و با بازی تعدادی از بازیگران سینمای ایران از جمله؛ هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه‌لقا می‌نوش، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی همزمان با حضور و اکران‌های جهانی از روز پنجشنبه ۹ تیر ماه جاری (۳۰ ژوئن ۲۰۲۲) در سینما «سالم» در شهر سلیمانیه، در سینما «امپایر» در پردیس سینمایی «فامیلی مول» در شهر اربیل و نیز در سینما «دهوک مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق اکران می‌شود.

فیلم «آتابای» محصول سال ۲۰۱۹ کشور ایران با مدیریت محمد توریوریان و با همکاری وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حکومت اقلیم کردستان عراق، خانم مهری فریقی مسئول کمپانی «کلاسی ویژن» و «ای فیلم‌پرو» به مدیریت علی غیاثیوند پخش‌کننده بین‌المللی این فیلم، در سینماهای شهرهای مختلف اقلیم کردستان اکران می‌شود.

این فیلم که نخستین بار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین در ۵ بخش و همچنین فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان ماهنامه فیلم در شماره اسفند ماه ۱۳۹۸ شد؛ در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی فیلم از جمله؛ چهلمین دوره جشنواره قدیمی فیلم «کمبریج» در انگسلتان و مورد تأیید آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا «بفتا» BAFTA، جشنواره فیلم «آسیا پاسیفیک» در استرالیا، جشنواره فیلم «داکا» در بنگلادش، جشنواره فیلم «پونا» در هندوستان، جشنواره فیلم «صوفیه منار» در بلغارستان و… حضور داشته است.

«آتابای» در چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران هم توانست ۵ جایزه اصلی از جمله؛ جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین فیلمنامه، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جواد عزتی و همچنین جایزه بهترین موسیقی متن برای استاد حسین علیزاده را از آن خود کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده: کاظم آتابای چهل‌ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در پیرکندی زندگی می‌کند و….

تعدادی از عوامل «آتابای» عبارتند از؛ کارگردان: نیکی کریمی، نویسنده: نیکی کریمی و هادی حجازی‌فر، موسیقی: استاد حسین علیزاده، فیلم‌بردار: سامان لطفیان، تدوین‌گر: حسین جمشیدی گوهری و تهیه‌کننده: نیکی کریمی.

نیکی کریمی این روزها داوری بخش مسابقه بین‌الملل بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ترایبکا» Tribeca به دبیری «رابرت دنیرو» Robert De Niro در کشور آمریکا را بر عهده دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید