نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره امکان سفر رسمی زلنسکی گفت، میزبانی رییس‌جمهور اوکراین برای او "افتخار" خواهد بود.

سفر احتمالی رییس‌جمهور اوکراین به انگلیس

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نوشت: مقام‌های مطلع می‌گویند که برای این سفر احتمالی برنامه‌ریزی می‌کنند، گرچه بعید است که این سفر پیش از پایان جنگ اوکراین روی دهد.

دفتر نخست وزیری انگلیس گزارش‌ها درباره اینکه در این سفر احتمالی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شاید در کنفرانس حزب محافظه‌کار در پاییز حضور یابد را نادید گرفت با این حال، رئیس جمهوری اوکراین که از آغاز جنگ، کشورش را ترک نکرده احتمالا از طریق لینک ویدئویی در کنفرانس حزب محافظه‌کار انگلیس شرکت کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره امکان سفر رسمی زلنسکی در جریان اجلاس سران گروه ۷ در آلمان گفت، میزبانی رئیس جمهوری اوکراین برای او "افتخار" خواهد بود.

وی افزود: اگر زلنسکی زمانی بتواند از اوکراین خارج شود، انگلیس میزبان او خواهد بود. مهمترین مساله برای ما تداوم اتحاد در گروه هفت است.

نخست وزیر انگلیس در سه ماه گذشته دو بار به کی‌یف رفته و با زلنسکی دیدار داشت و زلنسکی هم در مارس ۲۰۲۲ در مجلس عوام انگلیس با ارتباط ویدیویی سخنرانی کرد.

جانسون دو هفته قبل در سفری به کی‌یف و در جریان دیدار با رئیس جمهوری اوکراین برنامه آموزش نظامی تحت نظارت لندن را اعلام کرد که پتانسیلی برای آموزش ۱۰ هزار سرباز اوکراین در هر ۱۲۰ روز می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا نیروها و استقرار تجهیزات نظامی را تسریع بخشند و مقاومت خود را بالا ببرند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید