فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هر دولتی روی کار می‌آید فراموش می‌کند در ایام انتخابات چه شعارهایی داده است. یا شعارهایی که داده می‌شد ناشی از بی‌اطلاعی بوده یا آنکه صرفا برای جمع‌کردن رأی بوده است که هر دو حالت نامناسب است.

راه برون‌رفت دولت از مشکلات کنونی ارائه و طرح مبانی علمی است

به گزارش سلام نو، نامه نیوز نوشت: در شرایطی که فشارهای اقتصادی به شدت بر مردم فشار وارد کرده، آیا سخنان اخیر سید ابراهیم رئیسی توانست مردم را درباره «جراحی بزرگ اقتصادی» قانع کند؟

غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «در شرایط کنونی بیش از آنکه با تبیین علمی روبه‌رو باشیم با نوعی خطابه روبه‌رو هستیم. خطابه نمی‌تواند جایگزین تبیین باشد. حتما راه برون‌رفت دولت از مشکلات کنونی ارائه و طرح مبانی علمی است، نه خطابه. از سوی دیگر مردم با طرح سخنان کلی قانع نمی‌شوند. شاید کلی‌گویی و خطابه در شرایط عادی بتواند تأثیرات موقتی داشته باشد اما نه در شرایطی که با بحران اقتصادی روبه‌رو هستیم و فقط باید علمی سخن گفت».

او ادامه داد: «هم در دولت‌های قبل و هم در این دولت شاهدیم که انگار نوعی فراموشی وجود دارد؛ هر دولتی روی کار می‌آید فراموش می‌کند در ایام انتخابات چه شعارهایی داده است. یا شعارهایی که داده می‌شد ناشی از بی‌اطلاعی بوده یا آنکه صرفا برای جمع‌کردن رأی بوده است که هر دو حالت نامناسب است».

ظریفیان در پایان گفت: «مسائل پیچیده نیاز به راه‌حل‌های دقیق و علمی دارد. اگر قرار باشد مسائل پیچیده کشور در بازه زمانی متعارف حل‌وفصل شود، باید ساختارهای حاکم بر عرصه‌ مدیری کشور تغییر کند. از طرفی ما نیاز به مدیران متخصص داریم؛ در صورتی که اکنون مدیرانی روی کار هستند که مشغول آزمون و خطا هستند و سابقه خاص مدیریت اجرایی ندارند».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید