با احتساب مبلغ جدید ارائه شده، مجموع کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه انگلیس به اوکراین بالغ بر ۱.۸ میلیارد دلار خواهد شد.

کمک مالی مجدد دولت انگلیس به اوکراین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: دفتر «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که لندن تا ۱۰ میلیون پوند (معادل ۱۲.۲۸ میلیون دلار) به اوکراین برای تعمیر شبکه زیرساخت های ریلی این کشور جهت صادرات غلات کمک مالی می کند.

در این بیانیه آمده است: انگلیس تا ۱۰ میلیون پوند مواد و تجهیزات را به شرکت راه آهن اوکراین برای تعمیر زیرساخت های ریلی و کمک به خروج غلات از کشور از طریق خطوط ریلی ارائه خواهد کرد. لندن در حال مذاکره تنگاتنگ با دولت کی یف در مورد چگونگی به حداکثر رساندن ظرفیت ریلی و تضمین حرکت قطارها و غلات است.

سازمان ملل بارها تهدید وقوع بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات در جهان اعلام کرده است. غرب روسیه را به ممانعت از عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم می کند. مسکو نیز قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرده است و گفته است که خود اوکراین مسئول موانع ایجاد شده در صدور غلات است از جمله مین گذاری نیروهای اوکراینی در دریای سیاه که این مسئله مانع صادرات غلات با کشتی به بازارهای جهانی است.

خبر کمک انگلیس در این رابطه در حالی است که پیشتر بر اساس بیانیه‌ای که دفتر بوریس جانسون منتشر کرده بود، لندن آماده است تا یک وام ۵۲۵ میلیون دلاری دیگر را به اوکراین از طریق بانک جهانی ارائه کند.

با احتساب مبلغ جدید ارائه شده، مجموع کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه انگلیس به اوکراین بالغ بر ۱.۸ میلیارد دلار خواهد شد.

انتشار خبر مذکور در رسانه‌های انگلیس موجب خشمگینی مردم این کشور شد.

در همین رابطه، خوانندگان و مخاطبان روزنامه «اکسپرس» انگلیس نسبت به این خبر واکنش‌های شدید نشان داده و خشم خود را از طریق نظرات ارسال شده در وب سایت این روزنامه به نمایش گذاشتند. همچنین کاربران این کشور در شبکه‌های اجتماعی نیز به این مسئله واکنش نشان دادند.

همه اینها در حالی است که قیمت‌ها در این کشور به واسطه تحریم‌های اعمال شده بر روسیه توسط لندن و دیگر هم پیمانان غربی روند افزایشی چشمگیر داشته است.

قیمت بنزین و تورم طی هفته‌های گذشته در انگلیس رکورد بی سابقه‌ای زده است.

همزمان با این مسئله اعتراضات و اعتصابات عمومی نسبت به مسئله دستمزدهای پایین نیز دامن دولت انگلیس را گرفته است. اعتصابات شبکه ریلی و حمل و نقل عمومی در انگلیس در چند روز اخیر موجب بروز هرج و مرج و نابسامانی شدید در این کشور و به ویژه شهر لندن پایتخت آن شده است.

در عین حال، بوریس جانسون گفته است که چنانچه مجبور شود از به اصطلاح حمایت از مردم اوکراین دست بکشد، استعفا خواهد کرد. حمایتی که بیشتر به تبدیل کردن اوکراین، به دلیل بدهی‌های سنگین اش، به مستعمره کشورهای غربی و به ویژه آنگلوساکسون شبیه است تا دلسوزی برای مردم این کشور.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید