غذاهای محلی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و مهمتر از همه طعم و مزه بسیار متمایز و منحصر به فردی دارند و این باعث می شود که سفر هر گردشگری لذت دو چندان به خود بگیرد.

لیست کاملی از انواع دسرهای اصفهان

به گزارش سلام نو، شناسنامه هر شهر با نشانه هایی که از خود دارد معرف همگان می باشد؛ هنر، صنایع دستی، اماکن گردشگری و غذاهای محلی همه و همه نماد بسیار مهمی از یک شهر است.

زمانی که بحث از غذاهای محلی به میان می آید بالاخص زمانیکه در مسافرت تشریف دارید لیست بلند بالایی از انواع اقسام غذاهایی که در آشپزخانه نمناک به طور کامل معرفی شدند در اختیار شما قرار می گیرد که بدون شک انتخاب را برایتان سخت می کند غذاهایی که هر کدام به نوبه خود دارای پیشینه ای هستند و برای یک بار تجربه کردن می ارزند.

غذاهای محلی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و مهمتر از همه طعم و مزه بسیار متمایز و منحصر به فردی دارند و این باعث می شود که سفر هر گردشگری لذت دو چندان به خود بگیرد.

لیست کاملی از انواع دسرهای اصفهان

مطمئنا شما هم جزو همان افرادی هستید که از بین تمام غذاهای اصفهان نام بریانی، بیشتر از همه به گوشتان خورده است اما باید بدانید که غذاهای محلی اصفهان تنها بریانی ختم نمی شود و تنوع غذایی به قدری در این شهر تاریخی بالا است که انتخاب را برای هر گردشگری دشوار می کند پس اگر علاقه مند به شناخت این غذا های سنتی خوشمزه هستید با ما همراه باشید.

لیست کاملی از انواع دسرهای اصفهان

دسرهای معروف و سنتی شهر اصفهان

 قصد داریم به معرفی دسر های خوشمزه شهر اصفهان بپردازیم این دسرها شامل گوشفیل یا باقلوا با دوغ، شله بریان زیره، کاچی هفت دخترون یا همان بی بی حور و خورش ماست می باشد که هر کدام به نوبه خود بسیار لذیذ و دلچسب هستند.

دسر گوش فیل یا باقلوا با دوغ

گوشفیل از آن دسته شیرینی جات مخصوص اصفهانی ها می باشد که بسیار پرطرفدار است و همیشه در ماه رمضان نیز در کنار زولبیا و بامیه به فروش میرسد، در تهیه شیرینی دسر خوشمزه تخم مرغ، ماست، آرد، زعفران دیده شده به کار می رود. زمانی که گوشفیل ها داخل روغن داغ سرخ شدند بلافاصله آنها را داخل شربت مخصوص غلیظی می ریزند تا شربت حسابی به خورد گوشفیل ها برود.

نکته جالب و عجیبی که وجود دارد این است که این شیرینی خوشمزه به همراه دوغ خورده می شود چرا که مردم اصفهان بر این باورند که این دو که طبع سرد و گرمی دارند مکمل هم می باشند.

آنها به همین ترتیب باقلوا را نیز با دوغ میل می کنند اگر شما نیز مایل به تجربه کردن این طعم متفاوت هستید حتماً در سفری که به اصفهان دارید برای یکبار هم که شده خوردن آن را امتحان کنید.

لیست کاملی از انواع دسرهای اصفهان

شله بریان زیره

همانطور که میدانید زیره از محبوب ترین ادویه های بیشتر نقاط ایران می باشد که در اصفهان نیز در حوزه طبخ غذا قدمت بسیار زیادی دارد. شله بریان زیره که اصلی ترین جزء آن زیره میباشد غذایی حلیم مانند می باشد که طعمی شبیه به کاچی دارد و به عنوان دسر در سفره خانه ها به فروش میرسد اما باید بدانید که به خاطر قدیمی بودن به راحتی در تمام رستورانها در دسترس نمی باشد. در پخت این دسر و غذای خوشمزه از گوشت گوسفندی، زیره، برنج نیم دانه، نمک، پیاز و سایر ادویه ها به کار برده می شود.

دسر خورش ماست

از پرطرفدارترین دسر های اصفهان، خورش ماست می باشد که به دسر سنتی و اشرافی معروف است. ظاهر این خورش بسیار متفاوت با خورش های دیگر است.

در این دسر از تخم مرغ، ماست چکیده، خلال پوست پرتقال، مرغ، زعفران، زرشک، زردچوبه و شکر به کار برده می شود و طعمی با ترکیب ترشی و شیرینی داشته و رنگ آن زرد می باشد که در مطلب " طرز تهیه خورش ماست اصفهانی اصیل و خوشمزه " دستور پخت صحیح آن را گفته ایم.

لیست کاملی از انواع دسرهای اصفهان

کاچی دختران یا بی بی حور

این دسر خوشمزه از پسته، آرد گندم، گلاب و مغز بادام تهیه شده و بافت بسیار نرم و لطیفی همچون فرنی دارد. این دسر لذیذ در اکثر شهرهای کشور بالاخص اصفهان طبخ می شود. شاید برایتان جالب باشد که دلیل نامگذاری این دسر را بدانید در واقع نام این کاچی از یک مراسم برداشته شده است مراسمی که در آن کاچی با حضور هفت دختر طبخ می شده و تاریخچه افسانه ای دارد.

در زمان های قدیم دختری بسیار فقیر که هر روز به خاطر ترس از نامادری برای ریسیدن پنبه و چرای گاوها می رفت پسر پادشاه را درگیر عشق خود می کند اما از بخت بد خانواده این پسر با این وصلت به شدت مخالفت می کنند و به همین دلیل این دختر برای حل مشکلش نذر می کند کاچی بپزد و از آنجایی که اصفهانی ها معتقدند که نباید چشم آسمان به این کاچی بخورد بنابراین دور از چشم مردان پخته شده و خارج از خانه و بین افراد غریبه پخش نمی شود.

لیست کاملی از انواع دسرهای اصفهان

منبع:نمناک

کد خبرنگار: ۲۵
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    در این دسر از تخم مرغ، ماست چکیده، خلال پوست پرتقال، مرغ، زعفران، زرشک، زردچوبه و شکر به کار برده می شود و طعمی با ترکیب ترشی و شیرینی داشته و رنگ آن زرد می باشد که در مطلب " طرز تهیه خورش ماست اصفهانی اصیل و خوشمزه " دستور پخت صحیح آن را گفته ایم. عامو گوشت مرغ نیست گوشت گردن گوسفندس
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 0
    در خورشت ماست معمولا از گوشت گردن استفاده میشود نه از گوشت مرغ
  • حسین IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    فقط خورش ماست
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    به به خورش ماست و دوغ و گوشفیل عالی ان
  • اسی AU ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    یک غذایی اصفهان دارد به نام گوشت لوبیا اصفهانی. اصلا نمیتونم خوشمزگی این غذا را توصیف کنم. البته کاشان هم داره که یکم فرق داره توصیه میکنم حتما امتحان کنید یک غذای سرپایی هم بود به نام آب گوشت روغنی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید