غذا بخش جدایی ناپذیر سفر است خصوصا اگر مقصد شما شهر شیراز باشد . در واقع غذاهای محلی شیراز و خوراکی های متنوعش را میتوان جزو جاذبه های این شهر حساب کرد و تجربه طعم لذیذ این غذاها لذت سفر شما به شیراز را دوچندان خواهد کرد

شکم‌گردی در بهترین رستوران‌های شیراز

به گزارش سلام نو، خوشگذرانی در رستوران‌ها و کافه‌ها بخش مهمی از سفر است. تصور کنید به اصفهان بروید و طعم بریونی آن را نچشید یا در سفر به شهرهای استان گیلان به فکر خوردن باقالی قاتوق و ترش تره نباشید. سفر به شیراز هم تنها در بازدید از حافظیه و شاه چراغ و خرید از بازار وکیل خلاصه نمی‌شود. غذاهای رنگارنگی مثل کلم پلو شیرازی، دو پیازه، دمپختک، عرقیات شیرازی و شربت‌های شیرازی رنگ و روی واقعی به سفر می‌دهند که چشیدن طعم آن‌ها برای هر شکم‌گرد و اهل سفر یک تجربه فوق‌العاده است.

سفر به شیراز، از جاهای دیدنی تا سوغات - ایمنا

رستوران هفت خوان شیراز و غذاهایی با لذت پرواز در هفت آسمان

حوالی دروازه قرآن یکی بهترین رستوران های شیراز به نام رستوران هفت خوان قرار دارد. این رستوران مانند اسمش دقیقا هفت خوان مختلف دارد. نگران نشوید. قرار نیست از هفت خوان سخت رد شوید تا غذای دلخواهتان را بخورید. در واقع این رستوران از هفت رستوران مختلف تشکیل شده که هر کدام سبک خاصی از غذا را سرو می‌کنند. برای نام‌گذاری رستوران‌ها از شاهنامه فردوسی استفاده شده است. رستوران فرود (طبقه زیر همکف)، رستوران نوفل (طبقه دوم)، رستوران سیندخت (طبقه همکف)، رستوران گرسیوز (پشت بام)، فست فود بلیان (طبقه اول)، کافی شاپ گیسیا (طبقه دوم) و کافی شاپ زریر (طبقه اول) هر کدام با طراحی خاص خود غذاهای مختلف از سنتی گرفته تا فست‌فود و غذاهای فرنگی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

در رستوران فرود می‌توانید غذاهای سنتی مثل دیزی مخصوص هفت خوان، باب مخصوص فرود، خوراک جوجه کباب ملس، ته چین مرغ، ته چین گوشت و بادمجان، چلو دمی با مرغ یا گوشت، حلیم بامجان و بسیاری دیگر را انتخاب کنید.

در رستوران نوفل از انواع کباب و ماهی گرفته تا پیتزا و پاستا و پنه و ساندویچ سرو می‌شود.

منوی رستوران سیندخت هم شامل غذاهای ایرانی است، ولی نسبت به رستوران فرود محدودتر است. شوید باقالی با گوشت بره، شنسل مرغ، شنسل ماهی، سبزی پلو با ماهی شیر، جوجه کباب با استخوان، چلوکباب کوبیده، باقالی پلو و کباب کوبیده گوسفندی در منوی این رستوران وجود دارد.

در رستوران گرسیوز انواع کباب‌، شاورما لبنانی، مرغ و برگرهای مخصوص سرو می‌شود. فست‌فود بلیان و کافی شاپ گیسیا انواع پیتزا، پاستا، سالاد و نان‌ها را در منوی خود دارند. همچنین کافی شاپ زریر هم انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، بستنی، کیک و دسر برای مهمانان سرو می‌کند.

آدرس رستوران هفت خوان: شیراز، بلوار قرآن، مجموعه رستوران‌های هفت خوان

شماره تماس‌های رستوران: ۰۷۱۳۲۲۸۰۰۰۰ و ۰۷۱۳۲۲۷۰۰۰۰

شکم‌گردی در شیراز

رستوران خانه سنتی پرهامی؛ جایی با طعم غذاهای مادربزرگ

تصور کنید به بازار و مسجد وکیل و شاهچراغ رفته‌اید، بعد از نیمروز گشت‌وگذار، دلتان هوای خانه را می‌کند که هم خستگی از تن به در کنید و هم غذایی سنتی و خانگی میل کنید. اینجاست که باید سری به خانه سنتی پرهامی بزنید. این خانه قدیمی یکی از بهترین رستوران های شیراز به سبک سنتی است که کاملا حس و حال قدیم را به شما منتقل می‌کند.

تخت‌های داخل حیاط، حوض آب و ماهی قرمز آن کنار خوردن یک غذای سنتی شیرازی تمام خستگی شما را برطرف می‌کند. هر روز چهار مدل غذای سنتی در این رستوران سرو می‌شود که کلم پلوی آن یکی از معروف‌ترین‌هاست.

آدرس رستوران خانه سنتی پرهامی : خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک

شماره تماس رستوران سنتی پرهامی: ۰۷۱۳۲۲۳۲۰۱۵

شکم‌گردی در شیراز

 مجموعه رستوران‌های باغ راز، یک وعده غذا در قلب طبیعت

رستوران باغ راز با وجود دور بودن از مرکز شهر هنوز هم عنوان یکی از بهترین رستوران های شیراز را از آن خود دارد. این مجموعه رستورانی و تفریحی دارای دو منوی مجزا با نام‌های منوی باغ و منوی بام است. در منوی باغ که در بخش سرسبز و سنتی رستوران ارائه می‌شود، می‌توانید اتواع غذاهای سنتی ایران و به خصوص شیرازی را نوش جان کنید.

با این حال اگر اهل غذاهای سنتی نیستید و دنبال یک غذای مدرن خوشمزه می‌گردید، در منوی بام رستوران باغ راز انواع فست‌فودها سرو می‌شوند. انواع دمنوش، آش رشته، عرقیات طبیعی، موسیقی سنتی و رفتار بسیار خوب کارکنان رستوران هم باعث خاص بودن و محبوبیت این رستوران شده‌اند.

آدرس رستوران باغ راز: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

شماره تماس رستوران: ۰۷۱۳۶۲۳۴۰۰۰

شکم‌گردی در شیراز

 وصف بی مثال رستوران خوشا شیراز

فضای زیبا و دنج، موسیقی گوش‌نواز، غذای با کیفیت، سرویس‌دهی منظم و… همه را در یکی از بهترین رستوران های شیراز به نام خوشا شیراز پیدا خواهید کرد. این رستوران دو بخش سرپوشیده و فضای باز دارد و انواع غذاهای ایرانی و سنتی را برای مهمانان سرو می‌کند.

آشپزهای این رستوران همه کارآمد و حرفه‌ای هستند و از بهترین مواد اولیه برای پخت غذا استفاده می‌کنند تا با بهترین غذاها از مهمانانشان پذیرایی کنند.

آدرس رستوران خوشا شیراز: بلوار صنایع، روبه‌روی گلدشت حافظ

شماره تماس رستوران: ۰۷۱۳۶۵۰۴۳۲۴

شکم‌گردی در شیراز

 در کنار یادگارهای زندیه در رستوران عمارت فیل

عمارت فیل در حقیقت یک اقامتگاه سنتی مربوط به دوران زندیه است که رستوران آن به عنوان یکی از بهترین رستوران های شیراز معروف شده است. این رستوران همه زیبایی‌های یک خانه قدیمی به نمایش می‌گذارد، کاملا سنتی و نوشتالژیک طراحی شده و کیفیت غذاها نشان دهنده مرغوب و تازه بودن مواد اولیه و تبحر آشپزهای آن است.

آدرس رستوران عمارت فیل: بازارچه فیل، خیابان فیل، کوچه ۱۱

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۳۱۴۶۶

شکم‌گردی در شیراز

 تجربه غذاخوردن در قدیمی ترین رستوران شیراز، رستوران سنتی شرزه

رستوران شرزه هم یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های شیراز با تم سنتی است. این رستوران در نزدیکی بازار وکیل و هتل زندیه قرار دارد و با وجود سابقه طولانی هنوز کیفیت غذاهای خود را حفظ کرده است، به طوری که عنوان بهترین سرو کننده کباب را آن خود کرده است. محیط سنتی، نان داغ و تازه، موسیقی زنده و انواع غذاهای سنتی و کباب‌ها سبب محبوبیت رستوران شرزه در بین گردشگران به شیراز شده است.

آدرس رستوران شرزه: خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل، مجموعه وکیل، زیرگذر زند

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۴۱۹۶۳

شکم‌گردی در شیراز

 بهترین فست فودهای شیراز

خوردن یک غذای فست‌فودی عالی در یکی از بهترین فست فودهای شیراز تجربه‌ای است که نباید در سفر به شیراز از دست بدهید. حتما می‌پرسید کدام؟ ادامه مطلب را بخوانید.

فست فود مدرن و سرسبز گابریک از بهترین رستوران های شیراز

فست فود گابریک شیراز با دکوراسیون مدرن و خلاقانه‌ای که دارد یکی از بهترین فست فودهای شیراز است. این فست‌فود دو فضای باز و بسته دارد. فضای باز مملو از گل، گیاه و سرسبزی است و فضای بسته محیطی دنج و مدرن دارد. شما می‌توانید انواع غذاهای فست‌فودی باکیفیت را که در کمترین زمان برایتان آماده می‌شود، در این رستوران نوش جان کنید.

آدرس فست فود گابریک: شیراز، بلوار دکتر حسابی(صنایع)، روبروی پمپ بنزین دیرین، نبش کوچه ٣٤

شماره تماس: ۰۷۱۳۶۴۵۸۵۱۶

شکم‌گردی در شیراز

 فست فود مستر برگر شیراز بهترین برای برگردوستان

مستر برگر یکی از بهترین فست فود های شیراز است که انواع برگر را به صورت بیرون‌بر به مشتریان ارائه می‌کند. این فست‌فود سالن کوچکی با ظرفیت حدود ۳۰ نفر در طبقه بالا دارد. با توجه به کیفیت برگرهای این فست‌فود معمولا ظرفیت سالن پر است و چند نفری هم منتظرند تا صندلی خالی شود.

به همین دلیل در بیشتر موارد سفارش‌ها به بیرون از رستوران ارسال می‌شوند تا طرفداران این رستوران طعم غذاهای آن را از خانه بچشند. همبرگر، چیکن برگر، قارچ برگر و انواع مختلف برگر در این فست فود سرو می‌شود.

آدرس فست فود مستر برگر: بلوار آزادی، خیابان حر، تقاطع خیابان حدادی

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۸۱۲۶۸

شکم‌گردی در شیراز

 بهترین کافه رستوران های شیراز

اگر نوشیدنی، فست فود و غذاهای سنتی، همه را یک جا می‌خواهید باید به بهترین کافه رستوران های شیراز بروید.

کافه رستوران گرتا شیراز، همه چیز را با هم دارد

در منطقه معالی آباد یکی از بهترین کافه رستوران های شیراز به نام گرتا قرار دارد. این کافه رستوران با با فضای لوکس و زیبا در دوطبقه به دلیل کیفیت خوب غذاها همیشه مملو از جمعیت است. برخورد پرسنل عالی است و میهمانان در بدو ورود با یک نوشیدنی پذیرایی می‌شوند. انواع پاستا، پیتزا، سالاد، نوشیدنی‌های سرد و گرم با بهترین کیفیت در کافه رستوران گرتا سرو می‌شود.

آدرس کافه رستوران گرتا: بلوار معالی آباد، خیابان دوستان

شماره تماس ۰۷۱۳۶۳۴۴۴۳۴

شکم‌گردی در شیراز

کافه رستوران ژولپ شیراز تفرجگاه خوش خوراک‌ها

اگر برای گشت‌وگذار به بازار وکیل، حمام وکیل و ارگ کریمخان رفتید، امتحان کردن یک نوشیدنی خوشمزه در یکی از بهترین کافه رستوران های شیراز به نام ژولب را از دست ندهید. نوشیدنی، کیک، دمنوش و البته بستنی و فالوده این کافه بی‌نظیر است. اگر احساس گرسنگی کردید، آب دوغ خیار و دوپیازه را حتما امتحان کنید. انواع سالاد و اسموتی و غذاهای سنتی هم با تنوع بالا در ژولب سرو می‌شوند.

آدرس کافه رستوران ژولب : خیابان طالقانی، بعد از خ فرهنگ، روبروی حمام وکیل، کافه ژولپ

شماره تماس : ۰۷۱۳۲۲۴۶۹۸۲

شکم‌گردی در شیراز

 بهترین کبابی های شیراز

کباب خورها این چند کبابی شیراز را از دست ندهید.

  • باربیکیو دیاکو در خیابان قصرالدشت، خیابان برق، نبش خیابان شهید رضایی یکی از بهترین کبابی‌های شیراز است که انواع کباب‌ها را با بالاترین کیفیت سرو می‌کند.

شکم‌گردی در شیراز

  • نون و کباب درباری شیراز هم در خیابان ستارخان، حدفاصل عفیف آباد و ولیعصر، روبه‌روی ۱۲ متری نمازی قرار دارد. کباب عالی این رستوران که در کنار نان داغ سرو می‌شود باعث محبوبیت آن شده است.
  • کباب سرای خودمونی شیراز را در می‌توانید در چهارراه حافظیه، خیابان حافظ، روبروی خیابان نفت، نبش کوچه ۱۴ پیدا کنید. انواع کباب‌های اصیل بستکی و کنجه کهتویه و کباب‌های اصیل لاری در این کبابی سرو می‌شوند.
  • کبابی جگر طلای شیراز، رستورانی مناسب برای خانواده‌ها و پرطرفدار است که می‌توانید بهترین جیگرها را در آن نوش‌جان کنید. این جیگرکی در بلوار چمران، خیابان نیایش، کوچه سوم، بعد از چهارراه هنگام، کوچه هنگام چهار قرار دارد.

شکم‌گردی در شیراز

سخن پایانی

تعداد رستوران‌های خوب شیراز آنقدر زیاد است که شاید در یک مطلب جای نگیرند. لیستی که در این مطلب مجله گردشگری علی بابا ارائه دادیم تعدادی از بهترین رستوران ها از دیدگاه گردشگران و مشتریان هستند که امیدواریم راهنمایی مناسبی برای سفر بعدی شما به شیراز باشد.

منبع: مجله گردشگری علی بابا

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید