تابلوی معاملات بورس در تابستان سرخ‌پوش شد و با این وضعیت سرخ‌پوشی به نظر می‌رسد، بورس فردا نیز سبزپوش نشود.

پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱/ بورس چقدر افت می‌کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۵ تیر ماه با افت ۱۸ هزار و  ۹۹۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید. از سوی دیگر شاخص کل‌ هم‌وزن نیز کاهش ۱٫۱ درصدی داشت.

ارزش معاملات بازار سرمایه به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و کارشناسان عقیده دارند که برای رشد بازار نیاز است که این ارزش به هفت هزار میلیارد تومان برسد.

در حال حاضر می‌توان مهم‌ترین مشکل بازار سرمایه را بی‌اعتمادی را دانست. نتیجه بی‌اعتمادی کاهش پول در بازار است و با کاهش پول ارزش معاملات نیز نزولی می‌شود. در نهایت به واسطه کاهش پول و ارزش معاملات شاخص کل بورس و سهام موجود در بازار نمی‌توانند روند صعودی به خود بگیرند.

بورس در بلاتکلیفی معاملات

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: کاهش ارزش معاملات و عدم گردش نقدینگی اجازه رشد بورس را نمی‌دهد. بر همین اساس احتمال می‌رود معاملات فردا متعادل رو به منفی باشد.

وی توضیح داد: اصل سهامدارای فراموش شده و جای تعجب دارد که با ۸۰ درصد منفی بودن بازار سرمایه، چگونه شاخص کل در این اعداد و ارقام قرار دارد. کماکان فروش اوراق در بازار سرمایه وجود دارد و باید دید با این وضعیت پیش‌ آمده نمادهای منفی در بازار خریداری دارد یا خیر!

مریدسادات گفت: بازار سرمایه در یک بلاتکلیفی است و وضعیت این بلاتکلیفی با افزایش حجم و ازرش معاملات مشخص می‌شود. اگر سه روز پی‌درپی ارزش و حجم معاملات بازار سرمایه به بیش از هفت هزار میلیارد تومان برسد می‌توان انتظار رشد بازار را داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت تاکید کرد: از سوی دیگر بورس بیش از نمی‌توان افت کرده و منفی شود، احتمالا در ماه‌های آینده شاهد روند روبه‌بالای بازار سهام باشیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید