کاترین کمالی؛ طبیعت‌گرد، آبشارگرد و بلاگر سفره. اون عاشق سفر کردنه و در سفری به شمال ایران به جاذبه‌هایی در مرز تهران و مازندران سر می‌زنه. کاترین خوب بلده با رفتن به دل طبیعت و گردش در اون حال خودش رو خوب کنه، از این رو به «دشت لار» که یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی نزدیک تهران هست می‌ره. با ما همراه باشید تا از طریق این طبیعتگرد بیشتر و بهتر از دشت لار، دریاچه سد لار و «چشمه دیو آسیاب» بدونیم.

پارک ملی لار، جایی که نباید دیدنش را از دست داد / روایتی از کاترین کمالی

سلام نو – سرویس گردشگری: «دریاچه سد لار» به کوه دماوند نزدیکه و در دشت لار قرار داره، از این رو به عنوان یکی از مناطق زیبای گردشگری بین تهران و مازندران واقع شده. این سد، خاکیه و هسته‌ای رسی داره و از تأمین کننده‌های آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه به شمار میاد. با قرارگیری در ۷۵ کیلومتری شمال شرق تهران و ۱۰۰ کیلومتری شهر آمل، تونسته آب کشاورزی و شرب حوالی تهران رو تأمین کنه. کاترین کمالی درباره حضورش در این جاذبه طبیعی این‌طور می‌گه: "دریاچه سد لار از معروف ترین جاذبه های طبیعی شمال ایران است که در دشت لار قرار گرفته است که یکی از سدهای تامین کننده آب آشامیدنی تهران است. دشت لار یکی از دشت‌های دیدنی ایران است که در مرز دو استان تهران و مازندران قرار دارد. این دشت زیبا در نزدیکی تهران واقع شده و از مقاصد بکر و تماشایی برای طبیعت‌گردی و گردش در دل طبیعت است. دشت لار همچنین با عنوان پارک ملی لار نیز شناخته می‌شود و از مناطق شکار ممنوع و تحت حفاظت محیط‌زیست به شمار می‌رود. برای رسیدن به سد حدود یک ساعت و نیم جاده خاکی داره که اگه رو ماشین حساس نباشین با سواری هم میشه رفت." اون در ادامه توصیه‌ای برای در طبیعت بودن داره و می‌گه: "یادتون باشه مواظب طبیعت و زیبایی‌هایش باشین و با ریختن زباله یا شکل‌های دیگه بهش آسیب نرسونید."

پارک ملی لار، جایی که نباید دیدنش را از دست داد / روایتی از کاترین کمالی

با فاصله گرفتن از دشت لار، در ارتفاعات شمالی این دشت به مناظر بی‌بدیل طبیعی می‌رسیم که حسابی چشم‌نواز و دلفریبن. در میان این طبیعت تکرار نشدنی چشمه‌ای قرار گرفته که بستر این چشمه به مرور زمان توسط خودش شکل گرفته، چشمه دیو آسیاب بی کربنات گوگردیه و خواص درمانی داره. کاترین در سفرش به «چشمه دیو آسیاب» رفته و زیبایی‌های این چشمه رو این‌طور توصیف می‌کنه: "ابتدا باید خود را به دشت لار برسانید. در ارتفاعات شمالی این دشت، دریاچه ای دایره‌ای شکل با قطر ۲۰ متر و عمق دو متر را خواهید دید. دریاچه‌ای با آب فیروزه‌ای رنگ که مانند یک نگین در میان زمینی وسیع و پر از گل‌های رنگارنگ، می‌درخشد. نکته‌ای که باعث متفاوت بودن این دریاچه میشود، آب آن است که به زیبایی از عمق زمین می‌جوشد و هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کند. آب چشمه دیو آسیاب دارای املاح و مواد معدنی می‌باشد که از نوع بی‌کربنات گوگرد است. از این رو، زمانی که در کنار دریاچه قدم می‌زنید، می‌توانید بوی گوگرد را در اطراف آن احساس کنید. املاح معدنی موجود در این آب خواص درمانی داشته و برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است. نکته دیگری که در مورد آب چشمه وجود دارد، تغییر رنگ آن در فصول مختلف سال است. رنگ آبی دریاچه در ماه‌های مختلف از آبی روشن به سمت خاکستری تغییر می‌کند. این تغییر رنگ به دلیل تغییر میزان گوگرد موجود در آب است. دسترسی به این دریاچه، ابتدا باید مسیر جاده هزار را در پیش بگیرید و وارد جاده فرعی پلور شوید. از آن‌جا مسیر را به سمت سد لار دنبال کنید که حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت جاده خاکی تا چشمه دارین که خاکی مناسبی هم نداره."

پارک ملی لار، جایی که نباید دیدنش را از دست داد / روایتی از کاترین کمالی

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • الهام IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    زیباس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید