شیرازی‌ها عاشق پلو هستند و بیشتر غذاهای محلی آن‌ها را انواع پلوها از جمله کلم پلوی مشهور، قنبر پلو، شکر پلو و هویج پلو تشکیل می‌دهند. آن‌ها به‌جای استفاده از گوشت تکه‌ای، بیشتر از کوفته ریزه گوشت چرخ‌کرده در تهیه غذاها استفاده می‌کنند.

دستور پخت کلم‌پلو به سبک شیرازی‌ها

به گزارش سلام نو، شیراز یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار ایرانی‌ها و حتی گردشگران خارجی است. غذاها و خوراکی‌های محلی شیراز هم بخش جدایی‌ناپذیر سفر به این شهر هستند و در سراسر ایران طرفداران زیادی دارند.

شیراز، مرکز استان فارس، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که سفر به آن، هرگز از یاد شما نخواهد رفت. قدم زدن در حافظیه و باغ ارم، تماشای میراث تاریخی ارزشمند، عطر بهار نارنج آکنده در فضا و مردمانی مهربان با لهجه‌ای شیرین، تجربه سفر به شیراز را برای همیشه در ذهن شما حک خواهند کرد. در کنار تمام این تجربه‌های منحصربه‌فرد، مزه کردن غذاهای محلی شیراز نیز از جاذبه‌های اصلی شیراز به شمار می‌آیند.

کلم پلو شیرازی

شیرازی‌ها عاشق پلو هستند و بیشتر غذاهای محلی آن‌ها را انواع پلوها از جمله کلم پلوی مشهور، قنبر پلو، شکر پلو و هویج پلو تشکیل می‌دهند. آن‌ها به‌جای استفاده از گوشت تکه‌ای، بیشتر از کوفته ریزه گوشت چرخ‌کرده در تهیه غذاها استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که شیرازی‌ها اغلب در وعده صبحانه، آش سبزی می‌خورند و در دورهمی‌های عصرانه نیز، کاهو و ترشی سرو می‌کنند. غذاهای شیرازی بیشتر شیرین است و در تهیه آن‌ها از شکر، شهد یا یک چیز شیرین استفاده می‌شود.

چشیدن خوراکی های خوشمزه شیراز از لذت‌هایی است که نباید از آن به‌هیچ‌وجه غافل شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع غذاهای شیرازی و طرز تهیه آن‌ها آشنا کنیم با طبخ آن‌ها در منزل، سفری به حال و هوای دوست‌داشتنی این شهر برای خود و عزیزانتان ترتیب دهید.

دستور پخت کلم‌پلو به سبک شیرازی‌ها

کلم پلو، غذایی محبوب در میان ایرانیان است که به روش‌های مختلفی در سراسر ایران طبخ می‌شود؛ اما اصالت آن به شهر شیراز برمی‌شود. کلم پلوی شیرازی، معمولا از کلم، برنج، سبزی‌های و ادویه‌های مختلف تشکیل می‌شود. کلم استفاده‌شده در کلم پلوی شیرازی، کلم قمری است که برخی آن را با نام کلم سنگ یا قنبید می‌شناسند.

کلم پلو | طرز تهیه “کلم پلو” با نکات بی نظیر و تکرار نشدنی

کلم پلوی شیرازی، برخلاف کلم پلوی تهرانی که از کلم برگ، رب گوجه‌فرنگی و گوشت چرخ‌کرده تشکیل می‌شود، یک پلوی کاملا سبز به‌همراه خلال‌های کلم قمری است. طعم اصلی این غذا، در مرحله اول از ترخون و سپس از کلم قمری به وجود می‌آید. ترکیب سبزی‌های کلم پلوی شیرازی، منحصربه‌فرد است و هیچ شباهتی به پلوهای سبزی‌دار کلاسیک از جمله باقالی پلو، سبزی پلو و شوید پلو ندارد.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید