برای ورود به کشور قطر شما به ملزومات زیادی نیازمند هستید. از جمله ملزوماتی که باید برای سفر به این کشور به همراه داشته باشید ویزا، بلیط، پول، گواهی های مختلف و مدرک های بین المللی است.

با کارت جادویی هایا راحت به قطر سفر کنید

به گزارش سلام نو، هایا کارت چوب جادویی است که با به همراه داشتن آن در یک چشم برهم زدن وارد قطر خواهید شد. جام جهانی قطر به زودی برگزار می شود و بد نیست بدانید که یکی از شاخص ترین موقعیت های ممکن برای ایرانی های دوستدار فوتبال به حساب می‌آید. این که جام جهانی درست در همسایگی ما برگزار می شود و ما به راحتی با استفاده از یک قایق موتوری می توانیم خود را برای تماشا کردن به آن برسانیم، یک  موقعیت ویژه محسوب می شود. در هر حال سفر کردن به کشور قطر نیاز به منظوماتی دارد که ما در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

جام جهانی قطر 2022 - خرید تور و بلیط مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲

هایا کارت جادویی

برای ورود به کشور قطر شما به ملزومات زیادی نیازمند هستید. از جمله ملزوماتی که باید برای سفر به این کشور به همراه داشته باشید ویزا، بلیط، پول، گواهی های مختلف و مدرک های بین المللی است که در ادامه بیشتر آنها را برای شما توضیح خواهیم داد. اما یکی از مهم‌ ترین مدارکی که برای جام جهانی قطر به آن نیازمند هستید هایا کارت است. هایا کارت همان چوب جادویی است که شما به واسطه آن می توانید خود را به ورزشگاه های برگزار کننده جام جهانی قطر برسانید.

مدارک مورد نیاز برای وارد شدن به قطر

مهمترین مدرکی که برای ورود به کشور های خارجی به آن احتیاج دارید گذرنامه یا پاسپورت است که در صورت عدم وجود آن شما به هیچ عنوان اجازه خارج شدن از کشور را نخواهید داشت. البته راه اصلی ورود به هر کشور ویزا است و تقریباً هیچ گاه شما بی‌نیاز از داشتن آن نخواهید بود. اما کشور های مختلف در مواقع خاص و ضروری راه‌ های دیگری را نیز معرفی می کنند که مسافران به راحتی بتوانند به کشور آنها سفر کنند. قطر ویزا را یکی از فاکتور های ثابت سفر به کشور خود قرار داده، اما شما برای شرکت در جام جهانی هم به ویزا و هم به گواهی احتراز و هایا کارت احتیاج خواهید داشت. در این قسمت بیشتر با این سه گواهی آشنا می شوید.

با کارت جادویی هایا راحت به قطر سفر کنید

  • ویزای کشور قطر

در کشور قطر شما با ۳ نوع ویزا که شامل ویزای توریستی، ویزای ترانزیتی و ویزای کاری است روبرو می شوید که برای شرکت در جام جهانی بدون شک نیاز به ویزای توریستی خواهید داشت. ویزای توریستی کشور قطر یک اجازه نامه ۳ ماهه برای سفر به قطر است، اما شما فقط ۱ ماه اجازه دارید که در این کشور حضور داشته باشید. برای اخذ ویزای توریستی کشور قطر شما به ۳ روش می توانید اقدام کنید. در روش اول به راحتی می توانید ویزا را به واسطه آژانس های هواپیمایی دریافت کنید. فقط کافیست به آژانس مسافرتی مراجعه کنید و بعد از ارائه دادن مدارک خود ویزای مورد نظر را دریافت کنید. در روش دوم می توانید از شرکت VFC GLOBAL درخواست صدور میزان کنید.

این شرکت یک پیمانکار است که کشور های مختلف کار های اداری توریست های خود را به او واگذار می کنند. در ابتدا مدارک لازم را برای آنها ارسال می کنید و این شرکت آنها را به سفارتخانه های مختلف خواهد فرستاد تا ویزای مورد نظر شما را اخذ کند. روش سوم، شما باید به صورت حضوری به فرودگاه بروید که راحت ترین روش ممکن است. در این روش شما به مدارک معتبر و همچنین پول نیاز خواهید داشت. البته توصیه ما این است که به دلیل بالا بودن حساسیت کشور قطر بر روی مسافران این دوره از مسابقات جام جهانی، به هیچ عنوان برای سفر به قطر از این روش استفاده نکنید.

با کارت جادویی هایا راحت به قطر سفر کنید

  • کد احتراز یا Ehteraz

سامانه غربالگری سلامت در کشور قطر احتراز نام دارد که هم برای توریست ها و مسافران و هم برای مردم ساکن در کشور قطر مورد استفاده است. این سامانه عملکردی درست شبیه به سامانه سلامت ایرانیان دارد و شما برای ورود به کشور قطر باید مدارک واکسیناسیون خود را در این سامانه ثبت کنید.

  • هایا کارت جادویی

هایا کارت چوب جادویی شما برای سفر به کشور قطر خواهد بود. این کارت را یکی از گواهی های مهم کشور قطر می‌دانند که با دریافت کردن آن شما از خدمات رایگان فراوانی می توانید استفاده کنید. حتی برخی از خدمات با استفاده از این کارت نیم ‌بها محاسبه می ‌شوند.

هایا کارت به عبارتی یک کارت مشخصات طرفداری یا Fan ID است که اداره گذرنامه قطر آن را برای شما صادر می‌کند و به هیچ عنوان به فیفا مربوط نمی شود. به واسطه داشتن این کارت شما دیگر نیازی به همراه داشتن ویزا و یا ثبت نام کردن در سامانه احتراز نخواهید داشت و بدون هیچ نگرانی فقط در سامانه ثبت نام کرده و بعد از آن کارت به دست شما خواهد رسید.

با کارت جادویی هایا راحت به قطر سفر کنید

چگونه هایا کارت را دریافت کنیم؟

برای دریافت کردن هایا کارت شما باید تنها دو کار مهم انجام دهید. در قدم اول شما از ۸ ماه فوریه سال ۲۰۲۲ به بعد باید در سایت فیفا ثبت نام کنید تا بتوانید بلیت بازی ها را اخذ کنید. بعد از ثبت نام کردن، به صورت کاملاً تصادفی و در یک قرعه کشی بلیط به شما تعلق گرفته و برایتان صادر خواهد شد. بعد از این و در قدم بعد در تاریخ ۲۲ ماه مارس سال ۲۰۲۲ باید برای ثبت نام کردن هایا کارت اقدام کنید.

نکته اینجاست که شما برای ثبت نام کردن این کارت به شماره بلیطی که فیفا آن را برایتان صادر کرده است نیاز خواهید داشت. البته فراموش نکنید که فاکتور دوم برای دریافت این بلیط طلایی ورود به قطر، ارائه رزرو محل اقامت تایید شده است. پس در اولین زمان ممکن به سایت qatar.hayya۲۰۲۲.qa مراجعه کنید و یا با استفاده از اپلیکیشن موجود برای اندروید و ios، برای ثبت نام هایا کارت اقدام کنید.

با کارت جادویی هایا راحت به قطر سفر کنید

هزینه دریافت هایا کارت

برای دریافت هایا کارت شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهید داشت. این کارت کاملاً رایگان است و فقط باید بلیط مسابقه خود را داشته باشید. با استفاده از این کارت شما می توانید به استادیوم وارد بشوید، در میان طرفداران بین المللی به کشور قطر ورود کنید، از وسایل نقلیه عمومی در روزهای مسابقه بدون محدودیت استفاده کنید و با استفاده از اپلیکیشن Hayya برنامه ریزی هوشمند سفر خود را براحتی انجام دهید.

ویژگی های هایا کارت جادویی

بد نیست بدانید که با دریافت کردن هایا کارت شما دیگر از ثبت نام در سامانه احتراز قطر بی نیاز خواهید بود زیرا هر دو این سامانه ها با یکدیگر ادغام شده اند. با دریافت کردن این گواهی جادویی شما به راحتی در طول زمان مسابقات قادر خواهید بود از کشور قطر خارج شده و دوباره به این کشور سفر کنید.

این گواهی تنها یک کارت فیزیکی نیست که نتوانید آن را تهیه کنید و از دستش بدهید. بعد از تایید شدن دریافت کارت شما با نصب کردن اپلیکیشن Hayya در گوشی تلفن همراه هوشمند خود به راحتی می توانید در هر موقعیت مکانی و زمانی این کارت را با خود همراه داشته باشید.

با کارت جادویی هایا راحت به قطر سفر کنید

یک کارت و این همه امکانات

بدون شک حساسیت ها برای سفر به کشور قطر در طول مدت زمان برگزاری جام جهانی بالا رفته و شرایط از حالت عادی به حالت خاص و ویژه در می‌آیند. به همین دلیل بهتر است که نسبت به قوانین موجود آگاهی داشته باشید و برای شرکت در تمام مراحل مورد نیاز آماده بشوید. این کارت جادویی خیلی به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات احتمالی شما در سفر مرتفع شوند و با خاطره ای خوش به کشور خود بازگردید.

 منبع: مجله گردشگری الی گشت

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید