رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن هشدار درباره احتمال وقوع یک جنگ جهانی دیگر، خشونت های مسلحانه شیکاگو را با افغانستان مقایسه کرد.

ترامپ: شیکاگو مثل افغانستان شده است/ جنگ جهانی دیگری در راه است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این مصاحبه تلفنی گسترده با رسانه سنتر اسکوئر به مسائل مختلف اعم از رقابت انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه ایالت  ایلینوی، خشونت‌های مسلحانه شیکاگو، افزایش بی‌سابقه قیمت‌های بنزین و موارد دیگر اشاره کرد. ترامپ در این مصاحبه عنوان کرد که در کمتر از دو سال گذشته از ریاست جمهوری جو بایدن، کشورش احترامی که نزد جهان داشت را از دست داده است.

ترامپ با اشاره به بالاترین تورم ثبت شده در آمریکا در ۴۰ سال اخیر، افزایش بی سابقه قیمت گاز و جنگ بین روسیه و اوکراین گفت: ما به عنوان یک کشور مورد احترام نیستیم، او (بایدن) مورد احترام نیست و این کشور دیگر مورد احترام نیست. این وضعیت در کمتر از دو سال اتفاق افتاد.

ترامپ خاطر نشان کرد که آمریکایی ها فقط باید انتظار داشته باشند که این افزایش قیمت ها با سیاست‌های بایدن در حوزه انرژی سبز ادامه پیدا کند.

ترامپ خاطر نشان کرد: با تورمی که اکنون هست، با رسیدن قیمت سوخت در حال حاضر به ۶ دلار، ۷ دلار، ۸ دلار در هر گالن و بیشتر در برخی جاها این قیمتها بیشتر از اینها بالاتر می رود.

ترامپ همچنین از سیاست خارجی بایدن انتقاد کرد و درباره احتمال وقوع یک جنگ جهانی دیگر پس از حمله روسیه به اوکراین هشدار داد.

او به سنتر اسکوئر تصریح کرد: من یک پیش‌بینی دیگر به شما می‌دهم، ما در خطر یک جنگ جهانی هستیم. شما به آنچه در روسیه و اوکراین می گذرد نگاه کنید، که اگر من رئیس جمهور بودم هرگز اتفاق نمی افتاد و این اتفاق نیفتاد. چین با تایوان را تماشا کن.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد خشونت های مسلحانه شیکاگو، وضعیت این سومین شهر بزرگ کشورش را با افغانستان مقایسه کرد.

او گفت: جایی که پیش تر در یک آخر هفته به افراد زیادی تیراندازی شد، و در بسیاری موارد بسیاری کشته ‌شدند، و این وحشتناک بود. این وضعیت بدتر شده است. حتی قابل باور نیست. این معادل یک زندگی در یک مکان امن نیست. این حتی نزدیک به زندگی در یک مکان امن نیست. .. مثل این است که ما در یک کشور جهان سومی هستیم.

ترامپ در گردهمایی در ایالت الینوی گفت: ایالات متحده آمریکا در دو سال گذشته چنان تکان خورده است که تبدیل به مایه خنده شده است.

رئیس سابق کاخ سفید به جو بایدن، رهبر کنونی و دولت وی حمله کرد و واشنگتن را به از دست دادن مزیت اقتصادی و سیاسی واشنگتن در صحنه جهانی متهم نمود.

ترامپ گفت: این دیگر کشور بزرگی نیست، کشور رو به افول است. بدم می آید که این موضوع را بگویم، اما این کشور با بالاترین نرخ تورم در ۴۰ سال گذشته و بالاترین قیمت سوخت در تاریخ روبرو است. ما هرگز وضعیت مشابه این چنینی در زمینه انرژی نداشته‌ایم. ما دیگر مانند دو سال پیش، مستقل از انرژی، حتی یک دولت مسلط هم نیستیم.

ترامپ یادآور شد که در طول سال‌های ریاست جمهوری بایدن، ایالات متحده آزادی بیان و مطبوعات مستقل را از دست داد، با افزایش شدید جنایت و مرگ و میر، افزایش مهاجرت غیرقانونی و سقوط اقتصادی مواجه شد.

رئیس سابق دولت اظهار داشت: "اما شاید مهمتر از همه، در دو سال گذشته، کشور دیگر مورد توجه و احترام قرار نگرفته است. از بسیاری جهات، این کشور به مایه خنده تبدیل شده است."

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید