رئیس صندوق بین‌المللی پول، توانایی آمریکا در جلوگیری از بروز رکود اقتصادی را بعید دانست و گفت: گرانی بنزین و گازوئیل تهدیدی برای اقتصاد جهانی است.

بعید است آمریکا از رکود اقتصادی جلوگیری کند

به گزارش سلام نو به نقل از بورس پرس به نقل از تاس، کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول در سخنرانی سالانه درباره اوضاع اقتصادی آمریکا گفت: کارشناسان صندوق بر این باورند طی ماه های بعدی و به‌ویژه سال آینده میلادی، ریسک زیادی برای منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس سناریوهای مدنظر صندوق بین‌المللی پول، بعید است آمریکا بتواند از بروز رکود اقتصادی و رشد منفی جلوگیری کند. گرانی بنزین و گازوئیل تهدیدی برای اقتصاد جهانی است و بر روی سرعت توسعه در جهان اثر می‌گذارد.

جورجیوا افزود: گرانی حامل‌های انرژی هم برای آمریکا و هم برای اقتصاد جهانی یک مخاطره است. زیرا نه تنها بر تورم اثر می‌گذارد بلکه تبعات گسترده‌تری بر رشد اقتصادی خواهد گذاشت. وقتی ظرفیت ها برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی مدنظر قرار می‌گیرد، این مسئله می‌تواند فشار افزایشی بیشتری را به قیمت نفت وارد کند.

برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت به سیاست‌هایی نیاز است و بسیاری از کشورهای در حال توسعه اوضاع بسیار سختی را تجربه می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید