یست جدید و اعتراضات ثبت شده در سیستم ها در سامانه رفاه ایرانیان، بر مبنای موارد مختلفی به بررسی دهک بندی ها می پردازد. یکی از این معیارها گردش حساب هاست.

یارانه تیرماه تغییر کرد / زمان برداشت یارانه جدید اعلام شد

به گزارش سلام نو، باتوجه به اینکه معمولا یارانه‌های نقدی هر ماه ۲۰ تا ۲۱ هر ماه واریز می‌شود، تا پیش از آن پایش اطلاعات انجام شود و دسترسی معترضین به یارانه‌های مسدود شده آزاد شود.

یارانه نقدی اردیبهشت و خرداد همچنان در حساب بخشی از یارانه بگیران مسدود است. البته آن‌ها اعتراض خود را در سامانه معرفی شده توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم به ثبت رساندند، اما هنوز خبری از آزاد شدن برداشت این یارانه‌ها نیست.

 در آخرین اظهار نظر، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارشنبه هفته قبل گفته بود که وزارت کار هنوز به اعتراض‌ها به شکل کامل رسیدگی نکرده است. او زمان مشخصی هم اعلام نکرد و تنها توپ را به زمین مسئولان این وزارتخانه انداخت. وزارتخانه‌ای که به تازگی وزیرش از کابینه سیزدهم رفته و فعلا با سرپرست اداره می‌شود.

پیش از او هم، طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این نکته اشاره کرده بود که اگر معترضین در پایش وزارت کار جزو ۹ دهک ابتدایی تشخیص داده شدند، تنها یارانه واریزی اردیبهشت ماه برای این افراد قابل برداشت خواهد بود.

در نهایت او نیز زمان مشخصی اعلام نکرد که ابهام زمان برداشت پول‌های مسدود شده را برای معترضین باقی گذاشت.

اما با این حال به نظر می‌رسد باتوجه به اینکه معمولا یارانه‌های نقدی هر ماه ۲۰ تا ۲۱ هر ماه واریز می‌شود، تا پیش از آن پایش اطلاعات انجام شود و دسترسی معترضین به یارانه‌های مسدود شده آزاد شود. 

منبع: فرارو

یارانه تیرماه تغییر کرد

لیست جدید و اعتراضات ثبت شده در سیستم ها در سامانه رفاه ایرانیان، بر مبنای موارد مختلفی به بررسی دهک بندی ها می پردازد. یکی از این معیارها گردش حساب هاست.

تشخیص دهک بندی ها آن هم به دست سامانه های دستگاه های مختلف، نشان داده استفاده از حساب شخصی در تجارت، دهک بندی ها را تغییر می دهد. لیست جدید و اعتراضات ثبت شده در سیستم ها در سامانه رفاه ایرانیان، بر مبنای موارد مختلفی به بررسی دهک بندی ها می پردازد. یکی از این معیارها گردش حساب هاست.

حساب هایی که در صورت استفاده های تجاری از آن گردش حساب را بیشتر از درآمد یک خانوار نشان می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی طبق ماده ۱۰ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اقدام به تفکیک حساب شخصی و تجاری کرده و این روند به گفته برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از ابتدای خرداد آغاز شده و افراد با تسلیم اظهارنامه مالیاتی، حساب تجاری این شغل را نیز معرفی می کند.

اخبار مرتبط:

برای همه یارانه‌بگیران کالا کارت توزیع می‌شود / جزییات

نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه + آدرس سامانه

خبر مهم برای جاماندگان و معترضان یارانه / فهرست یارانه‌بگیران تیرماه تغییر می‌کند؟

یارانه اردیبهشت و خرداد معترضان چه زمانی قابل برداشت است؟

این خبر درباره یارانه ۳۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

علت مشکل دهک بندی برخی افراد برای یارانه جدید چیست؟

سیاوش غیبی پور، کارشناس امور مالیاتی در معرفی حساب شخصی و تجاری می گوید: حسابی که مالیات آن از قبل پرداخت شده است را شخصی و درآمد که هنوز مالیات آن پرداخت نشده و قرار است با اظهارنامه این رقم پرداخت شود را تجاری می گویند.

به گفته او، افراد هنوز این تفکیک حساب ها را انجام ندادند و بعضا دیده می شود تنخواه گردان یک شرکت از حساب شخصی خود استفاده می کند، این فرد در دهک بندی یارانه ها به علت ثبت رقم تراکنشها در حساب شخصی با مشکل دهک بندی ها مواجه می شود. چرا که سامانه ها واریزی به حساب فردا را به طور میانگین ۶ ماهه تشخیص داده و محاسبه می کنند. اگر فردی به طور مثال خانه یا خودرویی فروخته باشد این رقم در یک ماه اتفاق می افتد و بررسی سایر تراکنش ها در ماه های گذشته این موضوع را عیان می کند.

شناسایی این حساب ها برای سازمان امور مالیاتی نیز سخت نیست به طوری که منظور رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید: رقم های کارت به کارت اگر از سقفی عبور کند ما آن حساب را تجاری تلقی می کنیم.

به گفته خاندوزی وزیر اقتصاد، با معرفی حساب شخصی و تجاری این تشخیص ممکن می شود که شاید چند شریک با یک حساب مشغول به کار تجاری هستند و این گردش مالی نباید بر مبنای درآمد یک نفر محاسبه شود. اجرای سامانه مودیان در آینده نزدیک این شفافیت را برای توزیع عادلانه ثروت فراهم می کند.

دخل و خرج خانوارها بعد از یارانه جدید

نیمه اردیبهشت ماه بود که دولت پولی را به حساب سرپرستان خانوار واریزکرد. براساس دهک‌بندی افرادی که در دهک اول تا سوم هستند نفری ۴٠٠هزار تومان و افرادی که در دهک چهارم تا نهم هستند نفری ٣٠٠هزار تومان یارانه گرفتند. دهک دهم نیز از این یارانه محروم شده و هیچ یارانه‌ای به دهک دهمی‌ها اعطا نخواهد شد. مردم باید خوشحال می‌شدند چون از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده بودند. اما پس از چند روز ورق برگشت. مواد غذایی تک به تک گران شد.

توقف طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی»

وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد: طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی» از اولویت خارج شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در رابطه با آخرین وضعیت اجرای طرح واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی، گفت: به جهت اینکه در دولت چند موضوعِ تصمیم گیری اقتصادی دیگر مدنظر بود این طرح فعلاً از اولویت خارج شده است تا دولت در مورد سیاست‌های اولویت دار تصمیم گیری کند و بعد پرونده جدید باز شود؛ بنابراین فعلاً اولویت تصمیم گیری و سیاست گذاری برای این طرح وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم، تصریح کرد: طرح پرداخت یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم انجام شده و اجرای این طرح در آن مناطق متوقف نمی‌شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه اجرای پایلوت طرح یارانه بنزین در کیش و قشم از آن جهت بود که مشکلات فنی این طرح احصاء شوند، گفت: در حال حاضر مشکلات فنی این طرح کاملاً شناسایی و مرتفع شدند.

خاندوزی در پایان گفت: باز پرداخت یارانه بنزین به بخش‌های فاقد خودرو در جزیره کیش هم انجام شده است اما به دلیل اینکه این طرح فعلاً در دستور کار توسعه نیست اجازه دهید هر زمانی که در مورد این موضوع تصمیم گیری شد جزئیات آن مطرح شود.

حدود چهار ماه قبل بود که طرح باز توزیع یارانه بنزین به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا شد. طرحی که در آن ماهانه ۲۰ لیتر سهیمه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هریک از شهروندان این دو جزیره تعلق می‌گرفت. حالا برخی از فعالان رسانه‌ای مدعی هستند که قرار است که این طرح در سراسر ایران اجرایی شود.

به گزارش فرارو، در این طرح هر شخصی که نمی‌خواهد از بنزین سهمیه‌ای خود استفاده کند، می‌تواند بنزین خود را به قیمت آزاد، یعنی ۳ هزار تومان به فروش برساند. اکنون با گذشت بیش از ۱۱۰ روز اجرای این طرح، هنوز معاونت اقتصادی ریاست جمهوری به عنوان متولی این برنامه توضیحی درباره گسترش این طرح به دیگر نقاط کشور نداده است.

از طرفی برخی از کاربران و فعالان رسانه‌ای ادعای افزایش قیمت بنزین و اعطای یارانه آن به مردم را مطرح می‌کنند.

ادعایی که در حال حاضر با واکنش سخنگوی دولت و وزارت نفت مواجه شده است. بهادرمی جهرمی در این رابطه گفته که ارز دارو و نان حذف نمی‌شود و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.

وزارت نفت نیز این موضوع را تکذیب کرده و در اطلاعیه‌ای از «افزایش قیمت بنزین» به عنوان کلیدواژه جدید برخی جناح‌ها برای سیاسی‌کاری و التهاب‌آفرینی نام برده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید