طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» اوکراین در حمله به جزیره مار سرنگون شده است.

حمله اوکراینی‌ها به جزیره مار از سوی روسیه دفع شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: وزارت دفاع روسیه از تلاش ناموفق ارتش اوکراین برای حمله به جزیره مار «اسنیک» (Snake) در دریای سیاه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در این رابطه در بیانیه ای اعلام کرد: دشمن بار دیگر تلاش کرد تا باستفاده از سامانه های پرتاب چندگانه راکت و همچنین جنگنده هایش جزیره مار را هدف قرار دهد. در نتیجه پاسخ به این حملات توسط سامانه ضدهوایی «پانتسیر-اس» ارتش روسیه، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» و ۱۲ راکت اوکراینی ساقط شدند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که نیروهای روسی متحمل هیچ گونه تلفات یا خسارتی نشدند.

همچنین این وزارت خانه در ادامه گزارش روزانه خود از میزان تلفات و خسارات وارده به طرف اوکراینی افزود که پدافند هوایی ارتش روسیه طی شبانه روز گذشته موفق به رهگیری و انهدام هشت فروند پهپاد و ۱۹ راکت شلیک شده از سامانه های پرتاب چندگانه ارتش اوکراین بر فراز مناطقی از جمله جمهوری خلق لوهانسک و خارکیف شد.

نیروهای موشکی و توپخانه ای و هوانوردی روسیه نیز موفق شدند ۷۲۰ ملی گرای اوکراینی و ۱۲ دستگاه تانک را مورد هدف قرار داده و نابود کنند.

در ادامه این گزارش همچنین ذکر شده است که نظامیان روسی با استفاده از تسلیحات نقطه زن و دقیق توانستند ۱۰ جوخه از سامانه های پرتاب چندگانه راکت نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه دونتسک منهدم کنند.

وزارت دفاع روسیه با اشاره به هدف قرار گرفته شدن دو مرکز آموزش نیروهای اوکراینی توسط ارتش روسیه گفت: تسلیحات بسیار دقیق و موشک های «کالیبر» نیروهای هوافضای روسیه حمله ای گسترده به مرکز آموزشی ۱۶۹ نیروی زمینی ارتش اوکراین در منطقه «چرنیهیو»، مرکز آموزشی ۱۹۹ نیروهای تهاجمی هوابرد در منطقه «ژیتومیر» و همچنین مرکز آموزشی ۱۸۴ نیروهای مسلح اوکراین در منطقه «لویو» ترتیب دادند.

در پی این حملات، تیپ ۶۵، ۶۶ پیاده نظام موتوری و تیپ ۴۶ هوابرد از نیروهای ذخیره راهبردی ارتش اوکراین توان رزمی خود را به طور کامل از دست داده اند. بنابراین، انتقال برنامه ریزی شده این تشکیلات و تیپ ها به منطقه جنگی مختل شده است.

وزارت دفاع روسیه در پایان افزود: در مجموع و از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ۲۱۵ فروند جنگنده، ۱۳۲ فروند بالگرد، یک هزار و ۳۶۳ فروند پهپاد، ۳۵۰ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۸۰۹ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۶۸۲ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۳ هزار و ۱۲ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و همچنین ۳ هزار و ۸۶۴ خودروی ویژه نظامی اوکراین منهدم شده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید