منطقه هفت برم در نزدیکی منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان و در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده میان کتل قرار گرفته است. برکه های این منطقه، دارای آب شیرین بوده، آب این دریاچه ها از طریق بارندگی و چشمه های اطراف تأمین می شود.

هفت‌برم منطقه‌ای با هفت برکه کوچک

به گزارش سلام نو، استان فارس پر از مناطق زیبا ، ییلاقی و دلنشین است که سالانه تعداد زیادی از علاقه مندان به گردشگری در طبیعت و ایرانگردی را به خود جلب می کند. تفرجگاه هفت برم و دریاچه های آن یکی از مهمترین جاهای دیدنی کازرون است که در ۵۵ کیلومتری شیراز واقع شده است.
برم در زبان فارسی به معنی تالاب یا آبگیر کوچک است. در گذشته های دور ، این منطقه دارای هفت آبگیر یا برکه کوچک بوده است که دلیل اصلی نامگذاری این منطقه بوده است. با گذشت زمان ، به دلیل ساخت و سازهای غیر اصولی ، فرسایش خاک و برداشت غیر مجاز ، سطح آب تعدادی از این برکه ها را کاهش یافته است.

امروزه تنها سه برکه از این هفت برکه، به صورت دائمی در منطقه هفت برم باقی مانده است. از میان برکه ها چهار برکه نیز بر اثر بارندگی های فصول پرباران به صورت فصلی ایجاد می شود ولی در فصول گرم سال برکه ها خشک می شوند. 

دریاچه های هفت برم آدرس

دریاچه هفت برم

 منطقه هفت برم در نزدیکی منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان و در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده میان کتل قرار گرفته است. برکه های این منطقه، دارای آب شیرین بوده، آب این دریاچه ها از طریق بارندگی و چشمه های اطراف تأمین می شود. این منطقه در تابستان دارای آب و هوای معتدل و در زمستان سرد و خشک است. مجاورت این منطقه با شیراز ، تنوع مناظر و آب و هوای مطبوع آن باعث شده است که در بیشتر سال با وجود کمبود امکانات رفاهی و خدماتی ، افراد زیادی به این مکان می آیند.

اطراف برکه ها با پوشش گیاهی همچون: نیزارها، علف حصیری، جگن، کارا، لویی و علف هفت بند پوشیده شده است که علاوه بر ایجاد چشم انداز زیبا سبب شده تا در کنار شیرینی آب برکه ها، پرندگان مهاجر و دائمی نیز در این مکان مشاهده شوند. وجود تپه ماهورها نیز بر زیباییی هر چه بیشتر منطقه هفت برم افزوده و سبب شده تا گردشگران بسیاری از شهرهای مختلف همجوار با منطقه برم، نظیر شیراز و کازرون خودشان را به این منطقه گردشگری که یکی از جاهای تفریحی کازرون است، برسانند.                        

دریاچه های هفت برم عکس

آب و هوای هفت برم شیراز

این منطقه در فصول سرد سال دارای آب و هوای سرد و نفسگیر است اما در فصول بهار و تابستان به دلیل آب و هوای مطبوع و نسبتا خنک یکی از پرطرفدارترین جاذبه های طبیعی کازرون و همچنین شیراز می باشد.

ماهیگیری در هفت برم شیراز

ماهیگیری در برکه های دائمی هفت برم یکی از تفریحات رایج در منطقه است. ماهی سوف و ماهی کپور دو گونه ­ای است که به وفور در این برکه ها یافت می شود.

دریاچه های هفت برم کجاست

دسترسی به دریاچه هفت برم

برای دیدن هفت برم شیراز باید از شیراز به کازرون بروید. بعد از ۲۵ کیلومتر به یک جاده خاکی می رسید که به هفت برم فارس می رود. ماهی سوف و کپور دو گونه هستند که به وفور در این برکه ها یافت می شوند. باید توجه داشته باشید که هیچ امکانات رفاهی خاصی در نزدیکی این منطقه توریستی وجود ندارد.

همچنین گردشگرانی که از این دریاچه دیدن می کنند می توانند برای آشنایی بیشتر با جاذبه های این شهرستان از دشت برم کازرون به عنوان زیباترین جلوه های کازرون، بازدید کنند.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید