نشست مشترک رییس‌جمهور کره جنوبی با حضور رییس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن این هفته در حاشیه اجلاس ناتو در اسپانیا برگزار خواهد شد.

نشست سه‌جانبه سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» نوشت: دفتر ریاست جهموری کره‌جنوبی امروز اعلام کرد «یون سوک یول» رئیس جهموری این کشور در حاشیه اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)  در اسپانیا نشستی سه‌جانبه با «جو بایدن» رئیس‌جهموری آمریکا و «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن برگزار خواهد کرد. 

این نشست سه‌جانبه که برای روز چهارشنبه این هفته در مادرید برنامه ریزی شده، نخستین گردهمایی این چنینی از ۴ سال گذشته است و آخرین جلسه مشابه آن در سپتامبر ۲۰۱۷ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بوده است. از آخرین بار، چنین نشست سه جانبه‌ای به دلیل روابط سرد میان توکیو و سئول اتفاق نیفتاده بود. با وجود این از شروع کار «یون سوک یول» به عنوان رئیس جهموری کره جنوبی که وعده بهبود روابط با کشورهای همسایه را در شعارهای انتخابی اش داده بود، روابط میان ژاپن و کره جنوبی رو به گرمی می رود.

بدین ترتیب پیش‌بینی می شود جلسه رسمی دوجانبه ای نیز میان «یون سوک یول» و «فومیو کیشیدا»  برگزار شود که هنوز اتفاق نیفتاده است. مقامات رسمی همچنین اعلام کردند بعید است جلسه چهارجانبه‌ای هم میان کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند برگزار شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی فردا این کشور را به مقصد اسپانیا برای شرکت در اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شود، ترک می کند. کره جنوبی از اعضای نظامی متحدان ناتو نیست اما به عنوان شریک ناتو در کنار دیگر کشورها مانند ژاپن، استرالیا و نیوزیلند به این اجلاس دعوت شده است.

قرار است «یون سوک یول» در چندین جلسه دوجانبه با رهبران کشورهایی از جمله کانادا،لهستان، هلند، دانمارک و جمهوری چک در خصوص گسترش راه‌هایی در راستای همکاری‌های اقتصادی شرکت کند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ۴ آوریل ۱۹۴۹ با هدف دفاع جمعی در واشنگتن پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون ۳۰ عضو دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید