وزیر امور خارجه آمریکا در این تماس از تلاش‌های دیپلماتیک همتای ترکیه‌ای خود در روند صادرات کشاورزی اوکراین به بازارهای جهانی قدردانی کرد.

بلینکن و چاووش‌اوغلو تلفنی گفتگو کردند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگو داشت و درباره اهمیت وحدت ناتو پیش از اجلاس ۲۹ و ۳۰ ژوئن ناتو در مادرید صحبت کرد.

وی افزود: دو طرف همچنین درباره حمایت در جریان از اوکراین گفت‌وگو داشتند.

پرایس ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا از تلاش‌های دیپلماتیک همتای ترکیه‌ای خود در روند صادرات کشاورزی اوکراین به بازارهای جهانی قدردانی کرد.

اوایل روز شنبه، سرویس خبری وزارت امور خارجه ترکیه به اسپوتنیک گفته بود که بلینکن و چاووش‌اوغلو تماسی تلفنی داشته و درباره گسترش ناتو و محموله‌های غلات از اوکراین صحبت کردند.

در میانه حملات در جریان روسیه به اوکراین، کشورهای غربی دولت روسیه را متهم کرده‌اند که جلوی ارسال و صادرات محموله‌های غلات را از بنادر اوکراینی در دریای سیاه گرفته است. اوایل ژوئن سال جاری میلادی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته بود که هیچ مانعی در صادرات غلات از اوکراین وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید