بهرام کندایی درباره وضعیت مبتلایان به این بیماری در کردستان گفت: از ۱۸ مورد مشکوک به وبا در استان کردستان که مورد آزمایش قرار گرفت ۱۷ نفر مثبت اعلام شد.

۱۷ نفر در کردستان به وبا مبتلا شدند / علائم بیماری وبا را بشناسید

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اعلام نتایج قطعی آزمایش موارد مشکوک به وبا در استان کردستان خبر داد.

در جدیدترین خبر از وضعیت وبا در ایران، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۱۷ مورد ابتلای قطعی به این بیماری خبر داد. این در حالی است که چند مبتلا به این بیماری در عراق شناسایی شد و اخیرا نیز مرزهای ایران و عراق بازگشایی شد.

بهرام کندایی درباره وضعیت مبتلایان به این بیماری در کردستان گفت: از ۱۸ مورد مشکوک به وبا در استان کردستان که مورد آزمایش قرار گرفت ۱۷ نفر مثبت اعلام شد.

کندایی با بیان اینکه ۱۷ نفر به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر در مریوان، ۱ نفر در سقز، ۱ نفر سنندج و ۱ نفر در کامیاران به بیماری وبا مبتلا شدند.

وضعیت بیماران مبتلا به وبا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خوشبختانه از این تعداد فقط یک نفر در بیمارستان بستری شد که حال عمومی بیمار مطلوب است. سایر موارد بهبود یافته‌اند.

رعایت اصول بهداشتی از جمله شستن دست‌ها، استفاده از آب آشامیدنی سالم و شستن و ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزی‌ها از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. (ایلنا)

علائم بیماری وبا را بشناسید

پیش‌تر مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست درباره این بیماری به تجارت‌نیوز گفت: «وبا یکی از بیماری‌های دهانی-مدفوعی است. فردی که مبتلاست باکتری عامل را از طریق مدفوع دفع می‌کنند. اگر فرد آلوده دست‌های خود را با صابون نشوید، اطرافیان هم بهداشت فردی را رعایت نکنند این ویروس منتقل می‌شود.»

یونسیان ادامه داد: «این بیماری درمان ساده‌ای دارد، اما مراجعه به موقع و سریع بیماری بسیار مهم است. کافی است محلولی مشابه مایعاتی که بدن از دست می‌دهد، به بیمار تزریق شود. گاهی با آنتی‌بیوتیک هم درمان می‌شود.»

او همچنین درباره علائم وبا گفت: «اسهال آبکی مهم‌ترین علامت این بیماری است. گاهی فرد استفراغ هم دارد. البته افراد صرفا با داشتن این علائم فکر نکنند مبتلا شدند. تشخیص اصلی را باید پزشکان با نمونه‌گیری انجام دهند.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید