جو بایدن امیدوار است در جریان سفرش به آلمان و اسپانیا به اعلام تحریم‌های جدید و کمک‌های نظامی به همراه متحدان اروپایی‌اش در ارتباط با جنگ اوکراین بپردازد.

تلاش رییس‌جمهور آمریکا برای متحد نگاه داشتن اروپا علیه روسیه

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شبکه سی.ان.ان نوشت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حالی به منظور شرکت در نشست‌هایی از جمله اجلاس گروه هفت و اجلاس سران ناتو به مدت یک هفته وارد اروپا شده که قرار است در طی این اجلاس‌ها جنگ شدید در اوکراین، در حالی که وارد پنجمین ماه خود شده و توجه آمریکایی‌ها به آن در حال کم‌رنگ شدن است، دوباره در معرض توجه قرار بگیرد.

هواپیمای حامل رئیس جمهوری آمریکا اواخر روز شنبه به وقت محلی در آلمان به زمین نشست.

جو بایدن امیدوار است که در جریان سفرش به آلمان و اسپانیا به اعلام تحریم‌های جدید و کمک‌های نظامی به همراه متحدان اروپایی‌اش در ارتباط با جنگ اوکراین بپردازد. قرار است ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که به درخواستش برای جلب کمک‌های بیشتر از آمریکا و کشورهای دیگر ادامه می دهد هم در اجلاس گروه هفت و هم در اجلاس ناتو که اولی در آلمان و دومی در اسپانیا برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

با این حال پرسش‌های بزرگی بر مذاکرات در آلمان و اسپانیا سایه افکنده‌اند که مهمترین‌شان این است که آیا غربی‌ها می‌توانند پاسخ متحد خود به جنگ اوکراین را همچنان که رهبرانشان با دورنمای تهدید رکود جهانی و خشم فزاینده در داخل از بابت قیمت‌های رو به افزایش سوخت، غذا و اقلام دیگر مواجه هستند، حفظ کنند.

دورنمای بحران اقتصادی قریب‌الوقوع، مشکلات سیاسی جدی را برای بسیاری از رهبران که شامل جو بایدن نیز می‌شود، ایجاد کرده است. این وضعیت باعث بروز گفت‌وگوهای جدید و یک سری اختلافات در میان این کشورهای متحد از بابت چگونگی پایان دادن به جنگ در اوکراین، در حالی که این جنگ ظاهرا نشانی از فروکاستن ندارد، شده است.

به نوشته سی‌.ان‌.ان، پنج محور مهم این اجلاس‌ها که بایدن در آنها شرکت می‌کند، عبارتند از تلاش‌ها برای حفظ فشار بر روسیه، بررسی برای یافتن پایانی برای جنگ اوکراین، بررسی پذیرش اعضای جدید در ائتلاف ناتو، چین به عنوان یک تمرکز جدید و بررسی تعهدات و چالش‌های اقلیمی و آب و هوایی.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید