پوتین، رییس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود گفته است که مسکو بزودی بلاروس را به سامانه‌های موشکی اسکندر تجهیز خواهد کرد.

بلاروس به موشک‌های اسکندر روسیه مجهز می‌شود

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: منابع خبری از وعده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر تجهیز بلاروس به موشک های اسکندر طی ماه های آینده خبر دادند.

بر اساس این گزارش، پوتین در دیدار با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود گفته است که مسکو بزودی بلاروس را به سامانه های موشکی اسکندر تجهیز خواهد کرد.

پوتین گفت: همانطور که با شما توافق کردیم شما این موضوع را مطرح ساختید و ما تصمیم گرفتیم که بلاروس را طی چند ماه آینده به سامانه های موشکی از نوع اسکندر-ام که قابلیت استفاده برای شلیک موشک های بالستیک با مهمات هسته ای و عادی را دارند تجهیز نماییم.

این در حالی است که لوکاشنکو هم از پوتین خواست تا به پرواز هواپیماهای ناتو در نزدیکی مرزهای بلاروس واکنش نشان دهد.

پوتین نیز گفت که در حال حاضر نیازی به پاسخ متقابل به پروازهای تمرینی هواپیماهای ناتو در نزدیکی مرزهای بلاروس وجود ندارد.

رئیس جمهور روسیه افزود: همانطور که گفتم امکان واکنش متقابل وجود دارد. این ممکن است اما شما و من به چنین واکنشی نیاز نداریم.

پوتین ادامه داد: اما کاملاً با شما موافقم که باید نسبت به تضمین امنیت خود و امنیت کشورهای عضو معاهده امنیت دسته جمعی اهتمام داشته باشیم.

این در حالی است که دیدار روز شنبه میان رؤسای جمهور روسیه و بلاروس، ششمین دیدار آنها طی ۶ ماه گذشته محسوب می شد.

پیشتر «ولادیمیر ماکئی» وزیر خارجه بلاروس طی سخنانی گفته بود که مقامات این کشور چشم‌انداز روشنی پیش روی همبستگی بیشتر بلاروس و روسیه می‌بینند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید