وام طلا یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک‌ها می‌باشد که طرفداران زیادی دارد چون معمولا فوری و بدون ضامن می‌باشد.

وام فوری و آسان با ضمانت طلا | چگونه با طلا وام فوری بگیریم؟

به گزارش سلام نو، وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال افزایش پیدا کرده است. ابلاغیه جدید بانک مرکزی به بانک‌های مهر و رسالت نشان می‌دهد، وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی نسبت به پارسال پنج برابر شده و سقف تسهیلات قرض الحسنه رشد چهار برابری خواهد داشت. برای دریافت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه به جز بانک‌های رسالت و مهر نباید روی بانک‌های دیگر حساب باز کنیم. مدت بازپرداخت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی درقیاس با پارسال از ۶۰ به ۸۶ ماه رسیده است و دریافت کنندگان وام فوری قرض الحسنه هم به‌جای ۳۶ ماه حالا ۶۰ ماه برای تسویه حساب مهلت دارند.

اگر نیاز به دریافت فوری وام دارید و یا به دنبال دریافت وام بدون ضامن هستید می‌توانید طلاهای خود را در بانک گرو گذاشته و وام طلا دریافت کنید. وام طلا به معنای وام جهت خرید طلا نیست بلکه به این معنی است که شما وام می‌گیرید و به عنوان ضمانت از طلای خود استفاده می‌کنید.

شرایط دریافت وام طلا چگونه است؟

وام روی طلا شرایط و قوانین سخت و پیچیده‌ای ندارد و حداکثر در دو ساعت شما می‌توانید با ضمانت طلا وام بگیرید. توجه کنید وام طلا را می‌توانید از شرکتهای خصوصی و بانک‌ها دریافت کنید. بانک‌ها امنیت بیش‌تری برای دریافت وام دارند اما مبلغ وام بسیار کمی به شما پرداخت می‌کنند. در ادامه در مورد وام طلای بانک کارگشایی، وام طلای بانک ملی، وام طلای بانک شهر، وام طلای بانک رسالت و… صحبت می‌کنیم.

وام طلا را از کدام بانک بگیریم؟

بانک‌های زیادی نیستند که وام طلا پرداخت می‌کنند و به طور معمول بانک‌ها مبالغ پایینی را برای وام طلای خود در نظر گرفته‌اند اما بدون ضامن بودن وام طلا نکته مثبت این وام است البته یک نکته مثبت دیگر هم وجود دارد که باهم بررسی خواهی کرد. در ادامه در مورد بانک‌هایی که وام با طلا پرداخت می‌کنند توضیح داده‌ایم.

 شرایط دریافت وام طلا از بانک ملی

شما می‌توانید ۲ نوع وام طلا از بانک ملی دریافت کنید وام طلای قرض الحسنه بانک ملی و وام طلای جعاله بانک ملی.

شرایط دریافت انواع وام طلای بانک ملی به شرح زیر است:

نوع وام مبلغ وام سود وام مدت بازپرداخت میزان طلا جهت ضمانت

وام طلای قرض الحسنه ۲ میلیون تومان ۴ درصد ۱ ساله ۳۰ گرم

وام طلای جعاله ۲۰ میلیون تومان ۲۰ درصد ۱ ساله ۱۰۰ گرم

جهت بازپرداخت وام طلای بانک ملی نیاز نیست هر ماه قسط پرداخت کنید و باید مبلغ وام را بعد از یک سال یک جا پرداخت نمایید.

محاسبه قیمت طلا کار سخت و پیچیده‌ای است و نیاز به محاسبات زیادی دارد. اگر قصد دارید طلا بخرید، طلا بفروشی و یا طلای خود را به امانت بگذارید حتما نیاز است که قیمت واقعی طلا را بدانید، حتما با خود فکر می‌کنید طلافروش و یا بانک قیمت طلا را محاسبه می‌کنند اما توجه کنید بهتر است قیمت واقعی طلا را بدانید و بعد با قیمتی که طلافروش به شما می‌گوید مقایسه کنید.

وام فوری

شرایط دریافت وام طلا از بانک کارگشایی

شرایط دریافت وام طلای بانک کارگشایی دقیقا مشابه بانک ملی است. در واقع باید بدانید بانک کارگشایی زیرمجموعه بانک ملی می‌باشد و وام طلای خود را در دو قالب وام طلای قرض الحسنه و وام طلای جعاله مشابه جدول بالا پرداخت می‌کند.

نکته: بانک‌های ملی و کارگشایی فقط در ازای ضمانت طلای زینتی به شما وام می‌دهد.

نکته: می‌توانید مدت بازپرداخت وام کارگشایی را یک سال دیگر تمدید کنید و ۶ درصد بیشتر از سود مصوب نرخ جریمه به بانک پرداخت نمایید.

شرایط دریافت وام طلا از بانک ملت

آیا واقعا بانک ملت با ضمانت طلا وام پرداخت می‌کند؟ جواب این سوال خیر است! بانک ملت وامی با ضمانت طلا پرداخت نمی‌کند و تنها طرحی که مربوط به طلا در این بانک وجود دارد گواهی سپرده طلا می‌باشد که مخصوص سکه طلا است.

شما می‌توانید سکه‌های طلای خود را به صندوق خزانه بانک ملت سپرده و گواهی سپرده دریافت کنید و با استفاده از آن نقل و انتقال سکه‌ها را در بورس انجام دهید.

شرایط دریافت وام طلا از بانک صادرات

وام طلای بانک صادرات در واقع یک تصور اشتباه است که مردم از وام‌های این بانک دارند. بانک صادرات هیچ وامی با عنوان وام با ضمانت طلا ندارد و تنها وام بدون ضامن و فوری بانک صادرات طرح ۶۷ این بانک می‌باشد.

در این طرح شما می‌توانید از ۵ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان وام فوری از بانک صادرات دریافت کنید که تنها شرط آن افتتاح حساب سپرده بلندمدت در این بانک می‌باشد.

وام فوری

در واقع شما به ضمانت سپرده خود به میزان ۸۰ درصد سپرده می‌توانید وام دریافت کنید. شرایط دریافت وام بدون ضامن بانک صادرات را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مبلغ وام سود وام مدت بازپرداخت ضامن سود سپرده

۵ الی ۲۰۰ میلیون تومان ۷ درصد حداکثر ۳۶ ماه بدون ضامن ۶ درصد

شرایط دریافت وام طلا از بانک رسالت

بانک رسالت به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در اعطای وام قرض الحسنه، وام طلا نیز پرداخت می‌کند. جهت دریافت وام طلای بانک رسالت باید طلای زینتی خود و یا حتی سکه طلا را به بانک برده و ارزش گذاری نمایید سپس به میزان ارزش طلای خود می‌توانید وام با سود ۴ درصد دریافت کنید. شرایط دریافت وام طلا بانک رسالت را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مبلغ وام میزان طلا سود وام مدت بازپرداخت وام ضامن

۲۰ میلیون تومان ۲۰ میلیون طلا براساس ارزش روز طلا ۲ درصد ۱۲ ماه بدون ضامن

۳۰ میلیون تومان ۳۰ میلیون طلا براساس ارزش روز طلا ۲ درصد ۱۲ ماه بدون ضامن

وام طلای بانک رسالت در دو مرحله پرداخت می‌شود و بعد از تسویه وام ۲۰ میلیون تومانی می‌توانید درخواست وام ۳۰ میلیون تومانی نمایید. مزایای وام طلای بانک رسالت نسبت به سایر بانک‌ها به شرح زیر می‌باشد:

سود کمی برای وام در نظر گرفته شده است.

به میزان طلایی که امانت می‌گذارید وام دریافت می‌کنید.

طلاهای خود را در مکان امنی نگهداری می‌کنید.

می‌توانید به جای طلای زینتی سکه به امانت بگذارید.

وام قرض الحسنه وامی است که بدون سود بوده و یا با سود پایین ۴ درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود

شرایط دریافت وام طلا از بانک شهر

آیا بانک شهر وام طلا پرداخت می‌کند؟ متاسفانه باید بدانید طرحی به نام وام طلای بانک شهر وجود ندارد و بانک شهر وام با ضمانت طلا پرداخت نمی‌کند.

شرایط دریافت وام طلا از بانک پارسیان

در مورد وام طلای بانک پارسیان باید بدانید در حال حاضر بانک پارسیان وام طلا پرداخت نمی‌کند و برای رفاه حال مشتریان خود طرح تسهیلات پژواک را در نظر گرفته است که می‌توانید مبلغ وام، مدت اقساط، سود وام و… را خودتان انتخاب کنید.

شرایط دریافت وام از شرکت‌های خصوصی

توجه کنید بسیاری از موسسات و شرکت‌های خصوصی هستند که به متقاضیان وام طلا پرداخت می‌کنند. معمولا شرایط این شرکت‌ها راحت‌تر است و به میزان ارزش روز طلایتان می‌توانید وام بگیرید و ۲ الی ۳.۵ درصد ماهیانه سود پرداخت کنید. اما باید احتیاط کنید چون خطراتی مانند کلاهبرداری و عدم بازگشت طلا برای شما وجود دارد.

اگر قصد دریافت وام طلا از شرکت‌های خصوصی دارید حتما قبل از تصمیم‌گیری به خوبی در مورد شرکت تحقیق کنید و پشتوانه و اعتبار آن را بسنجید.

مهم‌ترین مزیت دریافت وام طلا

مهم‌ترین مزیت وام طلا نسبت به وام‌های دیگر این است که شما طلای خود را به بانک می‌سپارید و مطمئن هستید در مکان نسبتا امنی نگهداری می‌شود!

بدون ضامن بودن وام طلا مزیت دیگر این وام می‌باشد.

وام طلا برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که ضامن کارمند ندارند.

کسانی که شرایط سپرده‌گذاری در بانک را ندارند.

افرادی که طلا دارند، اما مایل به فروش آنها نیستند.

کسانی که برای مدت کوتاهی به وجه نقد نیاز دارند.

آن دسته از افرادی که فرصت زیادی برای تامین وجه نقد مورد نیاز خود ندارند..

آنهایی که دسته چک ندارند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید