سخنگوی حزب الله عراق خبر داد که عناصر وابسته به سرویس اطلاعات ترکیه، عامل حملات مداوم به شرکت وابسته به امارات در شمال عراق هستند.

حزب الله عراق ترکیه را عامل حمله به شرکت گازی امارات اعلام کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، منابع خبری عراق بعد از ظهر امروز شنبه از حمله راکتی به میدان گازی «کورمور» در سلیمانیه خبر دادند که یک شرکت وابسته به امارات عربی متحده در آن مشغول فعالیت است.

این حمله راکتی، به  تأسیسات شرکت اماراتی «دانة غاز» (Dana Gas) در چمچمال انجام شده و برای سومین بار صورت گرفته است.

«جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب الله (گردانهای حزب الله) عراق شامگاه امروز خبر داد که گروههای وابسته به سرویس اطلاعاتی ترکیه عامل این حملات هستند.

الحسینی در صفحه توئیتر خود نوشت: گروههای سرکشِ ساکن در طوزخورماتو که با سرویس اطلاعات ترکیه ارتباط دارند، کسانی هستند که میادین کردستان را بمباران می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از تلاشهای اطلاعاتی و امنیتی، این مسئله محرز شده است، از نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق خواست که عاملان این حملات را تعقیب کرده و آنان را به دستگاه قضاء تحویل دهند تا به صورت عادلانه مجازات شوند.

حملات امروز با چهار راکت ۱۰۷ میلیمتری انجام شد و در پی آن شرکت دانة و هلال احمر امارات در چمچال هدف قرار گرفت. یک منبع امنیتی هم گفت که چند راکت میدان کورمور را هدف قرار دادند و هنوز اطلاعی از خسارات وارد شده منتشر نشده است.

رسانه‌های عراقی، عصر روز گذشته هم از حمله راکتی به تأسیسات شرکت دانه غاز خبر دادند. یک منبع خبر داد که میدان کومور که توسط شرکت اماراتی دانه غاز در منطقه چمچمال مدیریت می‌شود، دست‌کم با یک راکت هدف حمله قرار گرفته است.

تأسیسات گازی امارات در جریان حمله مذکور، با راکت‌های کاتیوشا هدف قرار گرفت و پس از حمله، در محل دود به آسمان برخاست. همزمان با انجام حمله، آژیرهای خطر در مجمتع مسکونی اماراتی این شرکت به صدا در آمد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید