وزرای خارجی کشورهای عضو گروه هفت، حمله روسیه به اوکراین را عامل اصل بحران کنونی جهانی غذا معرفی کردند.

گروه ۷، روسیه را مسئول بحران جهانی غذا معرفی کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری کیودو نوشت: این وزرا در بیانیه‌ای پس از نشست آلمان گفتند: گروه هفت مشخص کرده که جنگ روسیه علیه اوکراین بر ناامنی غذایی افزوده که ناشی از مسدود سازی دریای سیاه، بمباران بنادر و سیلوهای غلات و تخریب زیرساخت‌های کشاورزی اوکراین می‌شود.

مساله تامین غذایی به ویژه در پی مسدودسازی صادرات غلات اوکراین توسط روسیه از طریق بنادر دریای سیاه تاثیری منفی بر کشورهای حوزه خاورمیانه و آفریقا گذاشته که به شدت بر واردات غلات از اوکراین وابسته هستند.

این کشورها در بیانیه خود همچنین به ادعای مسکو درباره اینکه بحران کنونی ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی ناشی از تحریم‌های اقتصادی وضع شده از سوی کشورهای گروه هفت و دیگر کشورهای غربی علیه روسیه اشاره کرده و "روایت غلط روسیه" و "اطلاعات نادرست درباره تحریم‌ها" را رد کردند.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن پس از حضور مجازی در نشست آلمان به خبرنگاران در توکیو گفت که برخی از کشورهای آسیایی به روایت روسیه باور دارند.

وی با این حال ادامه داد: ما به این توافق رسیده‌ایم که بحران کنونی غذایی در جهان ناشی از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است: در این نشست، دیپلمات‌های ارشد انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده به علاوه اتحادیه اروپا بر مقصر بودن روسیه در تشدید بحران جهانی غذا در نتیجه جنگ اوکراین تاکید کردند. تمامی تحریم‌های گروه هفت همچنین شامل استثنائاتی می‌شود که اجازه می‌دهد تا مواد غذایی روسی و محصولات کشاورزی این کشور به بازارهای جهانی وارد شوند.

اگر این مطلب برایتان جالب است احتمالا از مطالب زیر هم خوشتان می‌آید:

گرسنگی در حفظ صلح و امنیت در جهان نقش کلیدی دارد

درگیری در اوکراین به جنگی فرسایشی تبدیل خواهد شد

اعلام آمادگی مولداوی برای پیوستن به تحریم‌های جدید علیه روسیه

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید