در شرایط فعلی، جایگاهداران، رانندگان خودروهای سنگین و مجموعه صنفی هر دو گروه، ناراضی هستند و بهبود وضعیت را از مسئولان تصمیم ساز دستگاه‌هایی مثل وزارت نفت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطالبه می‌کنند.

شایعات درباره قیمت بنزین / بنزین گران می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس صنف جایگاهداران سوخت گفت: برخی از طریق تولید خبر با موضوع سوخت در جامعه التهاب آفرینی می‌کنند و در این شرایط، اظهارات شفاف و به موقع مسئولان می‌تواند راهگشا باشد.

سال ۹۸ قیمت بنزین به یکباره افزایش یافت. افزایش قیمت بنزین در آن دوره باعث اعتراض مردم شد. حالا دوباره شایعات در مورد افزایش قیمت بنزین بالا گرفته است. اما مسئولان افزایش قیمت بنزین را تکذیب می کندد. اما سرانجام قیمت بنزین در ایران باز هم افزایش می یابد ؟

اسدالله قلیزاده رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور به سوالات زیر درباره وضعیت عرضه بنزین و گازوئیل پاسخ داد.

وضعیت عرضه سوخت در کشور چگونه است؟

محدودیت‌های موجود درباره عرضه بنزین و گازوئیل در استان‌های مرزی و پرتردد نزدیک به مرز، کار را سخت کرده است. در بحث عرضه گازوئیل با مشکلاتی مواجهیم و اخبار و شایعات اخیر، دردسرهای جایگاهداران را در این حوزه دوچندان می‌کند. شاهد اجرای برخی طرح‌های مشکل ساز در این زمینه هستیم که با هدف تسهیل انجام می‌شود، ولی نگاه میدانی در تدوین آن‌ها وجود ندارد.

در شرایط فعلی، جایگاهداران، رانندگان خودروهای سنگین و مجموعه صنفی هر دو گروه، ناراضی هستند و بهبود وضعیت را از مسئولان تصمیم ساز دستگاه‌هایی مثل وزارت نفت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطالبه می‌کنند.

برای رفع این مشکلات چه اقداماتی انجام شده است؟

بارها راهکارهای صحیح را به مسئولان اعلام کرده‌ایم و خواهان تعیین تکلیف مسائل به جای پاک کردن صورت مسئله شده‌ایم. آمادگی هر نوع همکاری را داریم و دولت باید طبق مواد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، از اصناف مشورت گیرد.
دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ سطحی برای گرانی قیمت بنزین ندارد
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری درباره طرح مجدد شایعه گران شدن بنزین تأکید کرد: دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ سطحی برای گران کردن بنزین ندارد.

وی درباره احتمال وقوع خاموشی‌ها در تابستان امسال نیز عنوان کرد: تکالیفی در ادوار قبل متوجه دولت‌ها در حوزه صنعت برق بوده که به آن عمل نشده؛ دولت سیزدهم پس از استقرار به سرعت موضوع صنعت برق و افزایش ظرفیت نیروگاهی را در دستور کار قرار داده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: در کنار توسعه توان تولیدی برق و حمایت از بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت آنها، دولت برنامه‌ای را برای مدیریت مصرف برق در دستور کار خود قرار داد که نتیجه آن، این است که حتی در زمان رکورد مصرف هم شاهد خاموشی نباشیم.

تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین گرفته نشده است

به گزارش جام جم آنلاین، در فضای مجازی تصاویری منتشر شد مبنی بر اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین از جایگاه‌ های سوخت، از ابتدای تیرماه الزامی می شود و پیرو این الزام، کارت‌ های سوخت جایگاه‌داران دیگر در دسترس عموم مردم نخواهد بود.

علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با تسنیم در این خصوص گفت: هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم.

وی افزود: اینکه از ابتدای تیرماه، تنها با کارت سوخت شخصی اقدام به توزیع بنزین شود و کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد در دسترس مردم نباشد، صحت ندارد.

نژاد علی خاطرنشان کرد: همواره توصیه می‌شود که مردم کارت سوخت شخصی به همراه داشته باشند و آن دسته از مالکان خودرو که کارت سوخت آنها مفقود شده می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+، اقدام به ثبت نام کارت سوخت المثنی کنند تا بتوانند با کارت سوخت شخصی، اقدام به سوخت‌گیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اذعان داشت: هیچ تصمیمی در خصوص افزایش نرخ بنزین گرفته نشده و تمامی اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید