طبق اعلام دبیرخانه پارلمان لبنان، گفت‌وگوهای نخست‌وزیر مکلف این کشور برای تشکیل دولت طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

گفت‌وگوهای تشکیل دولت لبنان از دوشنبه آغاز می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه العربی الجدید، دبیرخانه پارلمان لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رایزنی‌ها برای تشکیل دولت توسط نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف این کشور، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است که این گفت‌وگوها طبق برنامه زمانی مشخص و در سطح فراکسیون‌های پارلمانی و نمایندگان مستقل انجام می‌شود.

طبق برنامه منتشر شده توسط دبیرخانه پارلمان لبنان، روز دوشنبه شامل برگزاری جلسات با بیشترین تعداد احزاب سیاسی از جمله فراکسیون "توسعه و آزادی" (به رهبری نبیه بری و متشکل از ۱۵ نماینده)، فراکسیون "جمهوری قوی، (متشکل از  ۱۹ نماینده)، فراکسیون " وفاداری به مقاومت" (به نمایندگی از حزب‌الله و متشکل از ۱۵ نماینده)، فراکسیون " ملی مستقل" (متشکل از ۴ نماینده وتحت حمایت سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده و چند فراکسیون دیگر است.

موانع در مسیر تشکیل دولت

بر خلاف روند تعیین نخست‌وزیر لبنان که طبق پیش‌بینی‌ها و به خوبی انجام شد، انتظار می‌رود تشکیل دولت با پیچیدگی‌های زیادی همراه باشد.

جورج علم، نویسنده سیاسی در مصاحبه با العربی الجدید در این باره گفت: هیچ دولت جدیدی تشکیل نشده است، به ویژه اینکه یک خلأ منشور در این راستا وجود دارد و آن خلأ این است که اکثر فراکسیون‌های مسیحی و درزی‌ها به میقاتی رأی نداده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این میقاتی آرای کمی را به دست آورد و تنها ۵۴ نماینده از مجموع ۱۲۸ نماینده به او رأی دادند و این درصد خوبی نیست.

جورج علم ادامه داد: مسائل عمده‌ای وجود دارد که دولت باید به آنها رسیدگی کند و این موارد از اصلاحات و مذاکرات با صندوق بین المللی پول گرفته تا موضوع ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل همچنان مورد اختلاف احزاب هستند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل دولت موقت مرحله کنونی را پیش خواهد برد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید