الهه علیخانی؛ بلاگر و عاشق سفره، اون از طریق تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره کسب درآمد می‌کنه. الهه ایرانگردی و طبیعت‌گردی رو دوست داره و چندی یک‌بار هم می‌تونه یک سفر اقتصادی به شیوه کوله‌گردی در خارج از ایران برای خودش ترتیب بده. این دختر پویا و خوش انرژی در دانشگاه در مقطع ارشد، بیوتکنولوژی پزشکی خونده و در همین حوزه هم کار کرده اما زمانی تصمیم می‌گیره بیشتر سفر بره و کم کم شغلش هم در زمینه سفر و گردشگری رقم می‌خوره. الهه هم مثل سفر برو ها به دنبال کم کردن هزینه سفرهاش هست تا بتونه سفرهای بیشتری بره و تجربه کسب کنه، از همین رو گاهی برای اقامت در سفرهاش از «هاستل» استفاده می‌کنه. با ما همراه باشید تا از طریق الهه بیشتر راجع به هاستل، شرایط و جزئیاتش بدونیم.

چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی

سلام نو – سرویس گردشگری: الهه در وهله اول به طور کامل توضیح می‌ده که «هاستل» چیه؟: "یکی از هزینه های اصلی سفر هزینه ی اقامت هست و با مدیریت کردن این هزینه به راحتی میتونین سفرتون رو به یک سفر ارزان قیمت تبدیل کنید. مکان های اقامتی زیادی در یک شهر یا کشوری که به اون سفر کردین وجود داره مثل هتل، سوئیت، مسافرخانه، اقامتگاه بومگردی در ایران. هاستل یکی از این مکان های اقامتی بسیار ارزان است. هاستل (Hostel)، از ترکیب دو واژه انگلیسی Host  مهمان کردن و  Hotelهتل تشکیل شده و در واقع یک نوع خوابگاه دانشجویی برای گردشگرها هست. هاستل هم اتاق های عمومی داره و هم‌ خصوصی. اتاق های عمومی معمولا بین ۶ تا ۸ تا تخت داره و سرویسهای بهداشتی، حمام، آشپزخانه، همگی مشترک هستن. اتاق های خصوصی هاستل هم باز نسبت به هتل خیلی قیمت کمتری دارن و اگر در اتاق های عمومی راحت نیستین میتونین اتاق خصوصی رزرو کنید."

چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی

اون درباره وسایل و شرایط موجود در هاستل و جنبه‌های مثبت و منفیش این‌طور می‌گه: "هاستل کلا نسبت به هتل هزینه ی خیلی پایینی داره و اون هم به دلیل اینکه همزمان چند نفر دارن از یه اتاق استفاده میکنن و گرنه امکاناتش به نظر من از هتل بیشتره و راحت میتونید آشپزی کنید و با توریست های مختلف دنیا آشنا بشین و با هم صحبت کنید و کلی اطلاعات کسب کنید. قیمت هم بین ۵ تا ۱۵ دلار هست و متغییره. توی سفر شما برای خواب میرین محل اقامت دیگه، حالا چه فرقی داره اون تخت توی هاستل باشه یا هتل. واقعا زیاد سخت نگیرین تا بتونین بیشتر سفر برین و بیشتر به جنبه های مثبت هاستل که خیلی زیاده فکر کنین. بیشتر هاستلها وسایل خواب مثل ملافه و پتو و ظروف پخت و پز رو دارن ولی با خودتون مخصوصا توی شرایط کرونا همه چیز داشته باشید بهتره و بهداشتی تر. حتما قفل هم با خودتون داشه باشید چون کمد های هاستل کلید ندارن و هیچ تضمینی برای امینت وسایلتون وجود نداره. هزینه یک شب اقامت در هاستل ها از ۵ دلار هست تا ۱۵ دلار."

چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی

اون در ادامه سایتی که خودش هاستل رزرو می‌کنه رو معرفی می‌کنه و می‌گه: "اسم سایتی که از اون میتونید هاستل یا هر چیزی رو توی هر نقطه ای از دنیا رزرو کنید booking.com هست. سایت های دیگه ای هم هستن ولی من از این سایت خیلی راضی ام و همه ی اطلاعات لازم برای هاستل رو میتونید پیدا کنید. خیلی از هاستل ها رو میتونید همین طوری رزرو کنید و اونجا پولش رو نقدی پرداخت کنید چون ما کارت بانکی نداریم و نمیتونیم اینترنتی پول هاستل یا هتل رو ‌پرداخت کنیم."

چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید