براساس داده‌های مرکز آمار، میانگین قیمت مسکن در تهران طی ۱۶ سال ۵۲ برابر شده است؛ یاسوج نیز در زمان مذکور کمترین افزایش قیمت را داشت و قیمت خانه در این شهر ۹ برابر شده است.

میزان افزایش قیمت مسکن در شهرهای ایران اعلام شد / قیمت مسکن در تهران ۵۲ برابر شد

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران از سال۸۴ تا بهار ۱۴۰۰، بیشترین افزایش را داشته است؛ یعنی در این ۱۶سال قیمت مسکن در تهران ۵۲برابر شده‌است. پس از آن قم در رتبه دوم افزایش قیمت مسکن در این ۱۶سال قرار داشت؛ قیمت مسکن در قم طی مدت مذکور، چیزی حدود ۴۵برابر شد. پس از قم اراک در رتبه سوم افزایش قیمت مسکن قرار دارد؛ قیمت مسکن در اراک طی زمان یادشده، ۳۹برابر شده است.

از سویی دیگر کمترین افزایش قیمت مسکن نیز به شهر یاسوج رسید؛ قیمت مسکن در این شهر طی ۱۶سال، ۸۰۰درصد افزایش داشته است؛ پس از آن بیرجند و خرم‌آباد با افزایش ۱۱۰۰درصدی در رتبه دوم کمترین افزایش قیمت مسکن قرار دارد.

جالب است بدانید در بین شهرهای کشور، ۱۱شهر، افزایشی بیش از ۳۰۰۰درصدی داشتند. کرمانشاه، زنجان، گرگان، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، اراک، قم و تهران در بین این شهرها قرار دارد.

۱۰شهر نیز افزایشی بین ۲هزار تا ۳هزار درصد داشته است؛ این شهرها عبارت است از؛ بندرعباس، ارومیه، یزد، کرمان، زاهدان، اردبیل، قزوین، بوشهر، شهرکرد و اهواز.

جز یاسوج سایر شهرهای ایران نیز افزایشی بین ۱۰۰۰ تا دوهزار درصدی داشته است.

قیمت مسکن در شهرهای ایران

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید