فرماندار شیراز از دستگیری ۱۰ نفر از عوامل اصلی هنجارشکنی در بلوار شهید چمران شیراز خبر داد.

تصاویری جنجالی از وضعیت حجاب در پیست اسکیت بلوار شهید چمران شیراز  /فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری فارس، پیاده‌راه‌های سلامت، پاتوق‌هایی که متاسفانه به محلی برای کشف حجاب ، استعمال دخانیات، سگ‌گردانی و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی تبدیل شده و به‌گونه‌ای در محاصره قشری خاص درآمده است که اقشار دیگر جامعه همچون‌کودکان یا افراد مذهبی در آنجا احساس ناامنی می‌کنند.

انتشار گسترده ویدیویی در فضای مجازی مبنی‌بر تجمع چندین جوان و نوجوان که میانگین سنی‌شان ۱۵، ۱۶ سالی بیشتر نیست با وضعی آشفته ما را بر ان وامی‌دارد تا بار دیگر یادآور شویم که آیا مسئولان استان حواسشان به سامان‌دهی مقوله عفاف و حجاب و ناهنجاری‌های اجتماعی هم هست؟

ویدئو یاد شده به دلیل خاص بودنش در سطح گسترده‌ای از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و به دلیل کم سن و سال بودن افراد حاضر در این تجمع، نوع پوشش و هنجارشکنی آن‌ها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت و با واکنش مسئولان استانی نیز مواجه شد.

کشف حجاب جرم آشکار و نیازمند برخورد قانونی است

مدیرکل حوزه اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس، این اتفاق ناشایست را محکوم کرد و از برخورد قانونی و سلبی در مقابل بی حجابی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، حقایقی ضمن تاکید بر اینکه حسب دستور وزیر کشور، قرارگاه عفاف و حجاب یک ماهی است کار خود را با جدیت آغاز کرده، اظهار داشت: بی‌تفاوتی‌های گذشته سبب بروز این بیماری ریشه‌ای در تن جامعه شده است که مداوای آن کار یک روز و دو روز نیست.

وی با اشاره به اینکه چنین رخدادهایی در شان شیراز، سومین حرم اهل بیت نیست، گفت: بر اساس قانون کشف حجاب جرم آشکار است و باید با آن برخورد شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس، با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی کسی نمی‌تواند این قبح‌شکنی‌ها و این ناهنجاری‌ها را تحمل کند، از لزوم برخورد سلبی و قاطع دستگاه‌های متولی خبر داد.

در ادامه، نماینده مردم شیراز و زرقان نیز اظهار داشت: دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب و عضو این کمیته و همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به این مسائل ورود جدی‌تری داشته باشند.

ابراهیم عزیزی با تاکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید مطالبه‌گری وجود داشته باشد، افزود: رسیدگی به مشکلات این چنینی برنامه‌ای مدون و حساب شده می‌خواهد و دستگاه‌های اجرایی باید برای برخورد قاطع با آن برنامه جدی داشته باشند.

۱۰ نفر در پرونده هنجارشکنی بلوار چمران شیراز بازداشت شدند

لطف‌الله شیبانی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با بررسی که انجام دادیم و بر اساس اقدامات ضابطین قوه قضاییه و نیروی مقتدر انتظامی متوجه شدیم که مراسمی که برگزار شده با طرح و برنامه بوده و عوامل برگزار کننده، برنامه مستمری هم برای آینده داشته‌اند.

فرماندار شیراز ادامه داد: به محض اینکه از این موضوع مطلع شدیم و اجرای حکم به نیروی انتظامی ابلاغ شد، با هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات لازم در جهت شناسایی عوامل مؤثر در برگزاری مراسم انجام شد.

شیبانی افزود: تاکنون تعدادی از این عوامل بازداشت و با حکم قضایی تحویل مرجع انتظامی شدند.

وی با بیان اینکه تحقیقات درباره برگزاری این تجمع ادامه دارد، گفت:  سردسته این افراد در همان مراسم شناسایی شد و ضابطین بر اساس دستور مرجع قضایی برای دستگیری این فرد اقدام کردند.  

شیبانی عنوان کرد: بدون تردید این حرکات و برنامه‌ها با قصد شکستن احکام و هنجارهای اجتماعی، دینی و ملی انجام می‌شود.  

وی گفت: به نظر می رسد که این حرکت با برنامه انجام شده است و قطعا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با قدرت با این موارد برخورد می‌کنند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۰ نفر بازداشت شده‌اند، گفت: این تجمع با مجوز صورت نگرفته است.

اجتماع و راهپیمایی با عنوان حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب در شیراز

ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش های شهری برگزار شد که طی آن شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آنها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند. 

درپی نشر این تصاویر و جریحه دار شدن احساسات متدینین، قرار است، امروز جمعه اجتماع و راهپیمایی با عنوان حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب در شیراز در واکنش به شدت یافتن هنجارشکنی‌های اخلاقی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) و مطالبه از دستگاه‌های متولی امر فرهنگ برگزار شود.

این راهپیمایی جمعه سوم تیرماه پس از اقامه نمازجمعه از محل شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

بلوار شهید چمران یکی از مهم‌ترین بلوار شهر شیراز است که از نظر جغرافیایی در شمال غرب شهر قرار دارد و این بلوار مانند یک کمربندی غرب شهر یعنی پل معالی‌آباد را به شمال شهر یعنی تقاطع غیر همسطح دانشجو  متصل می‌کند. طبیعت زیبا و هوای دلپذیر این بلوار، آن را به محلی برای پیاده‌روی و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است. 

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید