وزیر اقتصاد آلمان بار دیگر با هشدار نسبت به پیامدهای ناشی از کمبود منابع انرژی تصریح کرد: به دلیل این کمبود، زمستان امسال در آلمان شرایط سخت خواهد بود.

 آلمان امسال زمستان سختی خواهد داشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آلمان دیروز وضعیت هشدار خود را پس از قطع گاز توسط روسیه افزایش داد؛ وزیر اقتصاد آلمان روز پنجشنبه گفت این کشور تمام اقدام‌های سیاسی لازم را برای اطمینان یابی از بدست آوردن مقادیر کافی گاز انجام خواهد داد.
«رابرت هابک» که از گاز در آلمان به عنوان انرژی کمیاب در کشور نام برده در گفت و گو با اشپیگل هشدار داد که نمی‌توان همه پیامدهای ناشی از کمبود گاز در آلمان را پاسخ داد.
او در عین حالی که می‌گوید امکان ارائه کمک‌های بیشتر به مردم و شرکت‌های آسیب دیده از کمبود گاز در این کشور وجود دارد، اما نسبت به تعطیلی برخی صنایع هم هشدار داده است.
وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید اگر گاز به میزان کافی وجود نداشته باشد، آلمان باید برخی از صنایع را تعطیل کند.
مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه گفت که روسیه ممکن است صادرات گاز به اروپا را به طور کامل قطع کند، زیرا به دنبال تقویت اهرم سیاسی‌اش در میانه بحران اوکراین است.
«فاتح بیرول» افزود: با توجه به رفتارهای اخیر، این مساله را منتفی نمی‌دانم که روسیه به دنبال یافتن موضوع‌های متفاوتی در اینجا و آنجا و دستیابی به بهانه‌هایی برای کاهش بیشتر محموله‌های گاز به اروپا و حتی قطع کامل آن باشد. به همین دلیل، اروپا به برنامه‌های اضطراری نیاز دارد و باید خود را آماده کند.
کشورهای اروپایی به دنبال کاهش واردات از روسیه و همچنین افزایش قیمت گاز طبیعی به سمت سایر سوخت‌های فسیلی از جمله زغال سنگ روی می‌آورند.

به دنبال کاهش جریان گاز وارداتی کشورهای اروپایی از روسیه، روز دوشنبه قیمت گاز طبیعی در اروپا، هر مگاوات ساعت ۵.۸۷ درصد افزایش یافت. بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین‌های ممکن برای گاز طبیعی روسیه هستند.
شرکت گازپروم روسیه گزارش داد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ممکن است تا ۱۶ ژوئن به ۶۷ میلیون متر مکعب در روز کاهش یابد. پیشتر حد معمول انتقال گاز از این خط لوله، ۱۶۷ میلیون متر مکعب بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید