معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد ساختمان شماره ۳ بیمارستان حضرت رسول (ص) اخطار بحرانی دارد.

ماجرای تخلیه یکی از ساختمان‌های بیمارستان حضرت رسول چه بود؟
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد ساختمان شماره ۳ بیمارستان حضرت رسول (ص) اخطار بحرانی دارد، گفت: این موضوع سبب شده تخلیه این ساختمان در دستور کار قرار گیرد. عملیات تخلیه ظرف یک ماه برنامه‌ریزی شده و ظرف سه ماه انجام می‌شود؛ بنابراین فعلا عملیات تخلیه آغاز نشده است.

دکتر نادر توکلی  درباره عملیات تخلیه یکی از ساختمان‌های بیمارستان حضرت رسول(ص)، بیان کرد: منظور از تخلیه، تخلیه فوری نیست. در بیمارستان حضرت رسول ۴ ساختمان داریم که به یکدیگر متصل‌اند. سه ساختمان کاربری درمانی فعال دارند و یک ساختمان هم کاربری غیردرمانی و اداری دارد. در حال حاضر ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد ساختمان شماره ۳ اخطار بحرانی دارد که سبب شده تخلیه ساختمان شماره ۳ در دستور کار ما قرار گیرد.

وی افزود: منظور از تخلیه ساختمان شماره ۳ این بیمارستان، جانمایی آن در فضایی دیگر خارج از بیمارستان است. تقریبا نزدیک به ۱۸۰ تختِ بیمارستان حضرت رسول در این ساختمان قرار دارد که مخصوص ارائه سرویس‌های فوق تخصصی و الکتیو (غیراورژانسی) هستند.

او با اشاره به اینکه هر ۴ ساختمان بیمارستان حضرت رسول(ص) از نظر ایمنی غیرسازه‌ای مورد رصد قرار گرفتند،‌ بیان کرد: بر این اساس ایمنی غیرسازه‌ای مانند مباحث آتش نشانی،‌ آسانسورها و... مورد بررسی قرار گرفته و تا حد امکان اصلاح شده است. در بحث ایمنی سازه‌ای ساختمان شماره یک و دو از ایمنی نسبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به شکل‌گیری کارگروه تخلیه ساختمان شماره سه بیمارستان حضرت رسول(ص) در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران،‌ تصریح کرد: این کارگروه متشکل از مسئولین بخش‌ها،‌ واحدها، حراست و مدیریت بیمارستان و... است تا نیازسنجی مناسبی از وضعیت تخلیه بیمارستان داشته باشیم. عملیات تخلیه ظرف یک ماه برنامه‌ریزی شده و ظرف سه ماه انجام می‌شود بنابراین فعلا عملیات تخلیه آغاز نشده است. این کار بسیار سخت است. البته برخی قسمت‌های ساختمان شماره سه در ساختمان‌های شماره یک و دو جانمایی شده است ولی سایر بخش‌ها باید در بیمارستان‌های دیگر جانمایی شوند که در این زمینه در حال رایزنی با بیمارستان‌هایی که ضریب اشغال تخت کمتری دارند، هستیم.

توکلی افزود: کلیه خدمات اورژانس، تروما، مصدومین و اورژانس تنفسی و قلبی کماکان در بیمارستان حضرت رسول(ص) پذیرش می‌شوند و تمام خدمات ساختمان شماره یک و دو پابرجا است. ترجیح ما این است که بیمارستان جایگزین در منطقه غرب باشد تا از نظر توزیع بیمار به مشکل برنخوریم.

او تاکید کرد: یک ماهی که برای برنامه‌ریزی فرایند تخلیه در نظر گرفته شده است از ابتدای تیرماه آغاز شده و پس از آن هم در طی تابستان فرایند تخلیه انجام می‌شود. پس از تخلیه قرار است ساختمان شماره سه تخریب و مجددا از نو ساخته شود که قطعا برای ساخت آن نیازمند بودجه‌هایی خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم. دستور کار بعدی ما جانمایی و تخلیه ساختمان شماره ۴ است، البته تخلیه این ساختمان به اندازه ساختمان شماره سه بحرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه برنامه بلند مدت بیمارستان حضرت رسول(ص)،‌ بیمارستان جایگزین است، اظهار کرد: در جنب بیمارستان از سالیان قبل توانستیم زمینی را برای جایگزین بیمارستان در نظر بگیریم و به آن فکر کنیم. بیمارستان حضرت رسول(ص) موقوفه است و چون نیت واقف هم ارائه خدمات درمانی در این محل بوده است در آینده قطعا بازسازی و جانمایی آن به شکل درمانی خواهد بود.

او درباره سایر مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران که ممکن است تخلیه و جانمایی شوند، تصریح کرد: به شکل فوری و حیاتی چنین مسئله‌ای را مدنظر نداریم، اما قطعا بیمارستان‌های دیگری هم داریم که از ناپایداری‌هایی برخوردار هستند. اکثر مراکز درمانی ما فرسوده هستند و این امری است که سبب می‌شود لازم باشد در گذر زمان به فکر بیمارستان جایگزین،‌ بازسازی و نوسازی باشیم. در این رابطه جایگزین بیمارستان فیروزآبادی نیز دیده شده است و در حال انتقال آن طی دو ماه آینده به بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی جدیدی هستیم که ساخته و تجهیز شده است.

وی افزود: بیمارستان فیروزآبادی پیش از این دارای ۲۰۰ تخت بود اما بیمارستان جدید جایگزین که به زودی وارد مدار می‌شود ۳۲۰ تخت اضافه می‌کند و این تعداد قطعا نیاز منطقه را برطرف خواهد کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: پس از تخلیه؛ تخریب بیمارستان فیروزآبادی انجام می‌شود و ان‌شاءالله با ساخت ساختمان جدید، دانشکده دندان پزشکی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر در این منطقه در آن مکان آغاز به کار خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید