خبرگزاری آناتولی نوشت: رامز الکبروف، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در نشست شورای امنیت این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد، حقوق بشر پایه به همراه آزادی بیان و آزادی‌ها برای زنان و دختران در این کشور از سوی دولت طالبان افغانستان به شدت محدود شده است.

سازمان ملل تنها راه مردم افغانستان را «گفت وگو با طالبان» می‌داند

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان بیان کرد که همکاری مداوم و گفت‌وگو با طالبان تنها راه پیش رو برای مردم در رنج افغانستان و همچنین برای امنیت منطقه و بین‌الملل است.

به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، خبرگزاری آناتولی نوشت: رامز الکبروف، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در نشست شورای امنیت این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد، حقوق بشر پایه به همراه آزادی بیان و آزادی‌ها برای زنان و دختران در این کشور از سوی دولت طالبان افغانستان به شدت محدود شده است.

به گفته این مقام مسئول که ریاست هیات سازمان ملل در افغانستان را نیز برعهده دارد، جمعیت افغانستان با بحران اقتصادی و بشری روبروست و همکاری مداوم با مقام‌های دوفاکتوی این کشور از ضرورت برخوردار است.

وی ادامه داد: ما قاطعانه بر این باوریم که یک استراتژی مربوط به همکاری مداوم و گفت‌وگو با طالبان تنها راه پیش رو برای مردم در رنج افغانستان و همچنین برای امنیت منطقه و بین‌الملل است.

نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان همچنین گفت، هیات سازمان ملل متحد با طالبان همکاری دارد تا قابلیت پیش بینی در روابط خود را افزایش دهد و به دنبال ارتقای مشورت و مشارکت سیاسی است.

به گفته این نماینده، اقتصاد افغانستان از ماه اوت سال جاری میلادی ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته و ممکن است نرخ بیکاری امسال به ۴۰ درصد هم برسد. فقر هم می‌تواند به ۹۷ درصد برسد.

این دیپلمات گفت:‌ چالش‌های پیش رو قابل توجه هستند و به صبر بیشتری نیاز دارند. اما ما باید تحمل کنیم.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید