سخنگوی کاخ کرملین طی یک کنفرانس خبری گفت در صورت رعایت شروط مسکو از سوی کی‌یف حاضر به مذاکره هستیم.

روسیه: مقامات اوکراین شروط ما برای مذاکره را می‌دانند
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی کاخ کرملین طی یک کنفرانس خبری گفت در صورت رعایت شروط مسکو از سوی کی‌یف حاضر به مذاکره هستیم.

 کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد: مذاکرات صلح با اوکراین در صورتی امکان‌پذیر است که کی‌یف تمام شروط روسیه را برآورده کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی که درباره این شروط پرسیده شده بود، گفت: مقامات اوکراین شروط مورد نظر مسکو را می‌دانند.

پسکوف اتهامات کی‌یف و کشورهای غربی درباره سرقت غلات اوکراین توسط روسیه را رد کرد و گفت: روسیه هیچ غله‌ای را ندزدیده است.

پیش از اظهارات پسکوف، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود ، تحقیقات آنکارا درباره این موضوع نشان می‌دهد که سرقت غلات اوکراین توسط روسیه صحت ندارد.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌ های خلق دونتسک ولوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن در روزپنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کردوروابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌داد.

از آن زمان تاکنون درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و گفته می شود که به رسمیت شناخته شدن مناطق تصرف شده توسط روسیه از سوی اوکراین از جمله کریمه و لغو تحریم های روسیه و نپیوستن اوکراین به ناتو بخشی از شروط مذاکرات صلح بین مسکو و کی یف است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید