سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در هشت استان کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان هشدار داد.

هشدار هواشناسی؛ رگبار و رعد و برق در این ۸ استان

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت امروز (۲ تیرماه) برای استان‌های اردبیل و هرمزگان، جمعه (۳ تیرماه) برای استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان غربی و شنبه (۴ تیرماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، نیمه جنوبی و ارتفاعات کرمان و ارتفاعات غربی مازندران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال اصابت صاعقه، وزش باد شدید موقت، احتمال تگرگ در مناطق مستعد، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به‌طور محدود وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو و احتیاط در چرای دام توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ دیگری نسبت به وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ طی پنجشبه در نیمه جنوبی و شرقی سیستان و بلوچستان و جمعه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان هشدار داد.

جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و خسارت بر اثر وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال خیزش گردوخاک در این وضعیت جوی دور از انتظار نیست بنابراین بر اساس توصیه سازمان هواشناسی خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در ساعات بعدازظهر، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان کهنسال ، آمادگی شهرداری‌ها و دستگاههای امدادی مد نظر قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید