ابراهیم رییسی رییس جمهور گفت: فقر، فساد و تبعیض باید در جامعه ریشه کن شود زیرا این شرایط زیبنده نظام اسلامی نیست.

رییسی: فقر و فساد باید ریشه‌کن شود
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس جمهور گفت: فقر، فساد و تبعیض باید در جامعه ریشه کن شود زیرا این شرایط زیبنده نظام اسلامی نیست.

سیدابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی این افتخار را دارد که سالها میزبان زائران امام رضا (ع) بوده است و این میزبانی افتخار بزرگی محسوب می شود که باب الرضا(ع) نامیده می شود و توفیقی برای هیات دولت است که در این دیار حضور دارند.

وی تصریح کرد: مردم خراسان شمالی مخلص، متدین و انقلابی هستند و ۲ هزار و ۶۰۰ شهید و هفت هزار و ۵۰۰ جانباز در دفاع مقدس دلیل صدق این مدعاست و مردمانی با گویش های مختلف و منسجم و با دل های نزدیک و باصفا در کنار هم زندگی می کنند.

رییس جمهور ادامه داد: خراسان شمالی را با عنوان مردمان فرهیخته می شناسند و این برای دولت مسوولیت آور است و بیشتر خانواده های استان دارای شهید و جانباز هستند و این وظیفه ما را سنگین کرده است.

وی عنوان کرد: رئوف بودن از صفات امام رضا(ع) و سیره رضوی محسوب می شود که باید در دانشگاه های ما نسبت به تمدن مدنی کار شود و هجرت بسیاری از امامزادگان پیوست هجرت امام رضا هستند که در نقاط مختلف می درخشند و این تمدن رضوی بسیار قابل توجه است و اساس و مبنای این تمدن در سیره امام رضا(ع) وجود دارد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه بنای شهری سالم که اساس آن بر عقلانیت و مذهب استوار است و توحید و عدالت در آن شکل می گیرد، باید ایجاد کرد، افزود: اساس زندگی بر مبنای ولایت و ارتباط با خداوند و با محور عدالت شکل می گیرد، بنابراین رابطه با مردم باید بر اساس برقراری عدالت شکل گیرد.

وی ادامه داد: همه ما شاخصی برای عدالت تعریف کرده ایم که بر این مبنا در جامعه فقر و فساد و تبعیض نباشد و این شرایط زیبنده نظام اسلامی نیست و وضع موجود ما با وضع مطلوب متفاوت است و باید وضع موجود را کم کنیم و لازمه آن ریشه کن کردن فقر و فساد است.

رییس جمهور ادامه داد: همه مدیران بدانند که رونق به دست شما انجام می شود و اولویت های مصوبات با همت مسوولان و مردم انجام می شود و استاندار بعنوان مقام عالی پیگیری و مردم ناظر و رسانه های مطالبه کنند تا برخی از این طرح های نیمه تمام اجرایی شود.

وی بیان کرد: مردم انتظار ندارند که کارها نیمه تمام باشد و مردم مشکل داشته باشند و مردم و نخبگان در این استان توقع داشتند که مدیران ما باید روحیه تحول گرایی داشته باشند تا کارها به خوبی پییش رود، نباید کارها با یک امضا کفایت کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید