علیرغم هشدارهای تند روسیه، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد سامانه‌های راکتی دوربرد آمریکایی وارد این کشور شده‌اند.

ورود سامانه‌ راکتی دوربرد آمریکا به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت دفاع اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد سامانه های راکتی متحرک آمریکایی (HIMARS) را تحویل گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای با تشکر از «لوید آستین» همتای آمریکایی گفت تابستان داغی در انتظار روس‌ها است.

او با اشاره به اهمیت استفاده نیروهای اوکراینی از این سامانه‌های راکتی برای تغییر جریان جنگ اوکراین، جزئیاتی درباره تعداد آن‌ها ارائه نکرد.

ارسال این سامانه‌های راکتی در حالی انجام شده که روسیه پیشتر هشدار داده بود اگر این سامانه‌های دوربرد با دقت بالا به اوکراین برسد، اهدافی را در نظر خواهد گرفت «که تا کنون هدف قرار نگرفته‌اند».

طی هفته‌های گذشته، نیروهای روسی توانسته‌اند با استفاده از برتری در قدرت توپخانه‌ای، پیشروی‌های قابل توجهی در دونباس داشته باشند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته مدعی شد سامانه‌های راکتی دوربردی که برای اوکراین ارسال خواهد شد ۷۰ کیلومتر بُرد دارند.

او مدعی شد، اوکراینی‌ها تضمین داده‌اند که از این تسلیحات فقط جنبه دفاعی داشته باشند. این سامانه‌های HIMARS‌ از پیش در اروپا مستقر شده‌اند تا سریعاً به اوکراین منتقل شوند و بعد از آن باید تعلیم آن‌ها فوراً شروع شود.

این مقام پنتاگون در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره زمان رسیدن اولین محموله سامانه HIMARS‌ به اوکراین گفت، می‌توان این سامانه‌ها را ظرف چند روز تحویل داد اما آموزش کار با آن‌ها چند هفته طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید