وزرای خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه در «آنکارا» با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدار وزرای خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی در آنکارا

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، به نقل از المیادین، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به آنکارا سفر کرده است با «مولود چاووش اغلو» همتای ترکیه ای خود دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه و نیز راهکارهای تقویت روابط میان آنکارا و تل آویو بحث و تبادل نظر کردند. پیشتر اعلام شده بود که لاپید به منظور هماهنگی و رایزنی‌های امنیتی و تحکیم روابط تل آویو - آنکارا به ترکیه سفر کرده است.

وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای صهیونیست خود گفت: ما کار بر روی افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک با اسرائیل به سطح سفیر را آغاز کرده ایم.

پیش از این، روزنامه «ینی شفق» نزدیک به دولت ترکیه به نقل از اردوغان نوشت: گام‌هایی را با هدف دستیابی به سطح بالای روابط ترکیه و اسرائیل خواهیم برداشت، این در شرایطی است که در حال حاضر نظرات درباره این مسئله مثبت است.

وی افزود: امیدوارم که تحول رویدادها در این مسیر باعث شود تا عادی سازی کامل روابط هر چه زودتر انجام شود. اردوغان با بیان اینکه آنکارا آماده همکاری با تل آویو در زمینه گاز طبیعی است، تصریح کرد: وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نشست‌هایی با مسئولان اسرائیل خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید