تشخیص هندوانه رسیده و شیرین کار بسیار ساده ای میباشد . بسیاری از افراد فقط هندوانه بزرگ انتخاب میکنند و چند ضربه به آن میزنند تا با صدای تبل یا دوقول دادن آن از رسیده بودن آن اطمینان حاصل کنند .

 تشخیص هندوانه شیرین و رسیده با چند روش جالب
به گزارش سلام نو به نقل از برترین ها، به دنبال هندوانه یک دست باشید. هندوانه باید سفت و متوازن باشد. هندوانه نباید دارای بریدگی ، کوفتگی و تو رفتگی باشد. هندوانه نباید دارای برجستگی و قلمبه باشد زیرا به این معنا میباشد که به اندازه کافی آب یا نور خورشید دریافت نکرده است و باعث خشکی آن میشود. هندوانه خیلی بزرگ انتخاب نکنید.

در نظر گرفتن وزن هندوانه

هندوانه باید نسبت به اندازه خود سنگین باشد که نشانگر دادن آب زیاد و رسیده بودن آن میباشد. برای اینکار چند عدد هندوانه را تست کنید و ببینید کدامشان نسبت به اندازه سنگین تر از بقیه است. این روش در بیشتر میوه ها و سبزیجات نتیجه میدهد.

هندوانه

هندوانه

به دنبال لکه زرد رنگ روی هندوانه باشید

 قسمت زیر هندوانه باید یک قسمت زرد رنگ داشته باشد که به لک زمین معروف است. این لک نقطه اتصال هندوانه با زمین است که هر چقدر تیره تر باشد بهتر است. اگر سفید بود یا اصلا وجود نداشت هندوانه زود برداشت شده و نرسیده است.

هندوانه

حواستان به رنگ هندوانه باشد. هندوانه خوب و رسیده باید به رنگ سبز پر رنگ باشد و ظاهری کدر داشته باشد. هندوانه های براق معمولا نرسیده هستند.

استفاده از تکنیک صدا

 استفاده از این روش مقداری سخت میباشد و به تجربه نیاز دارد. چند ضربه به هندوانه بزنید و صدای آن را گوش کنید. هندوانه رسیده باید صدای تیز ( زیر ) بدهد و اگر صدای بم داشت آن هندوانه نرسیده است. اگر صدای عمیق و واضحی نداشت آن هندوانه را نخرید. هندوانه باید صدای توخالی بودن را بدهد.

هندوانه

انتخاب هندوانه بعد از قاچ کردن. قسمت هایی از هندوانه را بردارید که دارای رنگ قرمز براق و دارای دانه های قهوه ای تیره یا سیاه باشند.  قسمت هایی که دارای نقطه سفید و هسته سفید هستند را بر ندارید.

هندوانه

هنداونه نر یا ماده بخریم؟

خیلی از افراد نمیدانند که هندوانه نیز نر و ماده دارد. هندوانه های نر بزرگ تر ، کشیده تر و آبکی تر هستند. هندوانه های ماده دارای شکل گرد و بسیار شیرین هستند. هندوانه سمت راست ماده و سمت چپ نر است.

هندوانه

حواستان به دم هندوانه باشد. اگر این دم خشک بود معلوم است که هندوانه رسیده است اما اگر سبز بود معلوم است که هندوانه زود برداشت شده است.

نکات مهم 

هندوانه بدون هسته خریداری نکنید زیرا به صورت ژنتیکی دستکاری شده است.

پوست هندوانه باید کاملا سفت و محکم باشد.

هندوانه چیده شده را ۳ تا ۴ هفته میتوان نگه داشت.

هندوانه قاچ شده ۲ تا ۳ روز ماندگاری دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید