وزارت خارجه چین اظهارداشت که آمریکا به عنوان مسئول بحران افغانستان نه تنها هیچ صداقتی برای کمک به مردم افغانستان ندارد، بلکه میلیاردها دلار پول مردم این کشور را توقیف کرده است.

 آمریکا میلیاردها دلار پول از مردم افغانستان توقیف کرده است

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اعلام آمادگی این کشور برای ارائه کمک به زلزله‌زدگان در افغانستان گفت که آمریکا هیچ صداقتی درباره کمک به مردم افغانستان ندارد.

وی با اظهار اینکه آمریکا مسئول بحران افغانستان است، افزود که واشنگتن باید مسئولیت بازگرداندن ثبات و بازسازی افغانستان پس از جنگ را به عهده می‌گرفت.

ونبین تصریح کرد: با این حال، آمریکا هیچ شهامتی برای مجازات جنایتکاران جنگی، هیچ صداقتی برای کمک به مردم افغانستان، و هیچ احساس مسئولیتی برای پذیرفتن اقدامات خود و جبران خسارت مردم افغانستان ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: بدتر از آن، آمریکا میلیاردها دلار از پول مردم افغانستان را مصادره کرد و از تعداد زیادی از پناهجویان افغان نیز روی برگرداند، رفتار یک کشور بزرگ مسئولیت پذیر اینگونه نیست.

وی  تاکید کرد: مصیبت مردم افغانستان تنها یک نمونه از همه کسانی است که در سراسر جهان از خودسری بی‌رحمانه آمریکا رنج می‌برند. تهاجم و مداخله آمریکا و درگیری و آشفتگی ناشی از آن تلفات زیادی را بر کشورهای کوچک و ضعیف وارد می‌کند. با این حال آمریکا همچنان پرچم دموکراسی و حقوق بشر را به اهتزاز در می‌آورد و بر"نظم بین المللی مبتنی بر قوانین" تاکید می‌کند.

ونبین اضافه کرد: آمریکا اما در مورد اینکه چه تعداد افراد بیگناه جان خود را از دست داده و چه تعداد خانواده به عنوان بهای گزافی برای این نظم مورد حمایت آمریکا از هم پاشیده‌اند، صحبت نمی‌کند.

انتهای پیام/.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید