آبشار گچان از دل دره ای به پایین سرازیر می شود و در طول مسیر درختان زیادی را آبیاری می کند و بعد چند متر به باغات میوه می رسد. مردم این منطقه که به باغداری مشغول هستند از طریق فروش محصولات باغ امرار معاش می کند.

گچان آبشاری با درختان گردو

به گزارش سلام نو، از زیبایی های استان ایلام می توان به آبشار گچان اشاره کرد. این آبشار در زمره جاذبه طبیعی قرار دارد و در۱۵کیلومتری استان ایلام ابتدای جاده ایلام به سرابه (شیروان و چرداول) در منطقه گچان قرار دارد که بعد از عبور تونل بزرگ می توان این اثر زیبا را دید. آبشار در منطقه ی بسیار سرسبز واقع شده است محیط دلنشین و آرام ،وجود گیاهان مختلف،طبیعت بکرو جذاب از ویژگی های این آبشار محبوب است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند و از قطب های مهم توریستی به شمار می رود. وجود آبشار گچان در این منطقه برای مردم آن برکت و مزایای خاصی به همراه داشته است به طوری که در میزان درآمد آن ها نقش به سزایی گذاشته است و می توان گفت اگر روزی آب آبشار خشک شود مردم و محیط اطراف آسیب فراوانی می بینند.

آبشار گچان ایلام

آبشار گچان از دل دره ای به پایین سرازیر می شود و در طول مسیر درختان زیادی را آبیاری می کند و بعد چند متر به باغات میوه می رسد. مردم این منطقه که به باغداری مشغول هستند از طریق فروش محصولات باغ امرار معاش می کند و این باغ های میوه توسط آب آبشار آبیاری می شود و از این جهت حائز اهمیت است بقیه آب آبشار هم به مصرف روستای مجاور می رسد به طوری که در زندگی آن ها هم نقش به سزایی گذاشته است. اطراف آبشار مملو از درختان گردو است این درختان چند ساله به ارزش و اهمیت آبشار اضافه کرده اند.آب گوارا و محیط سرسبز زیستگاهی را برای گونه ای از جانواران فراهم کرده است که بهتر است برای حفظ هر چه بیشتر این جاذبه طبیعی تلاش کرد و از آسیب رساندن به آن خودداری کرد.

آبشار گچان کجاست

اوج زیبایی منطقه گچان در فصل بهار و تابستان است هوای معتدل و طبیعت دل انگیز این فصول را بهترین زمان برای سفر کرده است وبازدید کنندگان می توانند اوقات خاطره انگیزی را سپری کنند از تفریحات مرسوم این منطقه می توان به آبتنی کردن در آب زلال آبشار اشاره کرد که لحظات خوشی را برای علاقه مندان به وجود می آورد علاوه وجود کوه های بلند مانشت و قلاجه این فرصت استثنائی را برای دوستداران به کوهنوردی فراهم کرده است تا بتوانند از آن لذت ببرنداگر قصد ماندن در این مکان منحصر به فرد را دارید بهتر است امکانات کافی اعم از چادر مسافرتی ،مواذ غذایی،لباس مناسب و سایرلوازم مورد استفاده را به همراه داشته باشید قابل ذکر است که از ریختن زباله و آتش روشن کردن و هرگونه آسیب به محیط اجتناب کنید.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید