این دره با ارتفاع ۱۸۳۵ متری در بیشتر اوقات برفی می باشد و به دلیل تاریکی و سایه ی کوه ها، برف در زمان بارش انباشته می شود و به مرور زمان باز می شود در نتیجه باعث شده که این دره ذخیره گاهی برای آب این منطقه به حساب آید.

دره سلیمان قم مقصدی بکر برای گردشگری

به گزارش سلام نو، یکی از جاهای دیدنی قم که هرساله مسافران و گردشگران بسیاری به خود می خواند دره های زیبا و سرسبزی می باشد که در گوشه و کنار این استان کویری وجود دارد از جمله: دره قاهان، دره کهندان و دره سلیمان، جاذبه های طبیعی قم را شامل می شوند. 

کوه الوند، طبیعت بکر وشنوه (۱۴۰۰)|تمام اطلاعات موردنیاز برای سفر

در  ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر قم، در بخش کهک، نرسیده به روستای فردو دره ی زیبا و سرسبزی وجود دارد به نام دره سلیمان. این دره با ارتفاع ۱۸۳۵ متری در بیشتر اوقات برفی می باشد و به دلیل تاریکی و سایه ی کوه ها، برف در زمان بارش انباشته می شود و به مرور زمان باز می شود در نتیجه باعث شده که این دره ذخیره گاهی برای آب این منطقه به حساب آید.

دره سلیمان قم مقصدی بکر برای گردشگری

همین باز شدن تدریجی برف و نفوذ آن در زمین باعث سیراب شدن قنات های اطراف و خاک منطقه و در نتیجه رویش انواع گیاهان و درختان و زیبایی و سر سبزی منطقه شده و مناظر دیدنی را به وجود آورده است. برای قمی ها که به ندرت شاهد بارش برف هستند این منطقه می تواند خاطرات به یادماندنی و خوشی را برای آنان و کودکانشان به جای بگذارد.

منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید