تحریم‌های تازه علیه روسیه، موارد جدید نظیر ممنوعیت صادرات طیف وسیعی از کالاها و فناوری به روسیه، صادرات سوخت جت و اسکناس استرلینگ را در برمی‌گیرد.

تحریم مجدد روسیه از سوی انگلیس

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: دولت انگلیس دور تازه ای از تحریم‌های تجاری را علیه روسیه اعلام کرد.

در اطلاعیه منتشره در وب‌سایت دولت انگلیس آمده است که لندن روز پنج‌شنبه بخشی از تحریم‌های تجاری جدید را علیه روسیه وضع کرده است.

تحریم‌های تازه علیه روسیه که با عنوان «اعلامیه به صادرکنندگان» در وب سایت دولت انگلیس قرار گرفته، موارد جدید نظیر ممنوعیت صادرات طیف وسیعی از کالاها و فناوری به روسیه، صادرات سوخت جت و اسکناس استرلینگ را در برمی گیرد.

همچنین ممنوعیت‌های جدیدی در خصوص ارائه کمک‌های فنی، خدمات مالی، صندوق‌ها و خدمات مربوط به واردات آهن و فولاد به فهرست تحریم‌های دولت انگلیس علیه روسیه افزوده شد.

دیگر موارد فهرست شده در اطلاعیه دولت انگلیس در خصوص کالاهای ممنوعه برای صادرات یه روسیه عبارتند از: کالاها و فناوری‌های مربوط به سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی، کالاها و فناوری‌های دریایی، کالاها و فناوری پالایش نفت، کالاها و فناوری‌های ضروری صنعتی.

وزارت امور خارجه انگلیس هفته گذشته نیز به بهانه تحولات اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه تعدادی از مقامات ارشد دولت روسیه وضع کرد. «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در این باره ادعا کرد: ما امروز عاملان جنگ پوتین را هدف قرار می‌دهیم. ما در دفاع از آزادی و دموکراسی و ادامه فشار بر پوتین تا زمانی که اوکراین موفق شود خسته نخواهیم شد!

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید