طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، برخی از یگان‌های اوکراینی برای اجتناب از محاصره عقب‌نشینی کرده‌اند.

انگلیس مدعی پیشروی روسیه در مسیر لیسیچانسک شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس درتازه ترین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین، از پیشروی نیروهای روس در شهر لیسیچانسک خبر داد.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه در حساب توئیتری وزارت دفاع انگلیس منتشر شد آمده است: از ۱۹ ژوئن، نیروهای روسی به احتمال زیاد بیش از ۵ کیلومتر به سمت نزدیکی های جنوبی شهر لیسیچانسک دونباس پیشروی کرده اند.

این درحالیست که طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، برخی از یگان‌های اوکراینی برای اجتناب از محاصره عقب نشینی کرده اند.

در بیانیه یادشده آمده است که عملکرد بهتر روسیه در این حوزه نتیجه تقویت یگان‌هاست. نیروهای روسی با پیشروی در اطراف لیسیچانسک-سیورودونتسک، این منطقه را تحت فشار فزاینده قرار داده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس اما مدعی شد که تلاش های روسیه برای دستیابی به یک محاصره عمیق تر برای تصرف استان دونتسک غربی متوقف مانده است.

وزارت دفاع انگلیس از ابتدای جنگ در اوکراین آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید