رییس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» گفت: ما پس از مشورت‌ها و رایزنی‌ها تصمیم گرفتیم نجیب میقاتی را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی نماییم.

معرفی نجیب میقاتی به عنوان نامزد مقاومت لبنان برای نخست‌وزیری

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از العهد نوشت: «محمد رعد» رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» اعلام کرد که این فراکسیون، «نجیب میقاتی» نخست وزیر کنونی لبنان را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست نخست وزیری معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» افزود: ما پس از مشورت ها و رایزنی ها تصمیم گرفتیم نجیب میقاتی را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست نخست وزیری معرفی نماییم.

این نماینده پارلمان لبنان در ادامه نیز اظهار داشت: در حال حاضر، معتقدیم که لبنان نیازمند یک دولت قوی است؛ دولتی که بتواند تمامی امور کشور را اداره کند و بحران های مختلف را حل و فصل نماید.

پیش از این، عبدالرحمن البرزی نماینده پارلمان لبنان به موضع گیری درباره معرفی نخست وزیر جدید لبنان پرداخت و اعلام کرد که برخی گروههای سیاسی خواهان ادامه فعالیت نجیب میقاتی هستند اما برخی دیگر به دنبال شخصیت های دیگری هستند.

وی افزود: برخی خواهان این هستند که نخست وزیر از خارج از پارلمان باشد و برخی دیگر خواهان نخست وزیری از داخل پارلمان هستند. برخی خواهان نخست وزیر تکنوکرات هستند و برخی دیگر نخست وزیری را می خواهند که پشتوانه سیاسی داشته باشد.

البرزی تاکید کرد: رویکرد واحدی در این زمینه وجود ندارد، اما در سایه نظام دموکراتیک پارلمانی، بهتر است که نخست وزیر پشتوانه سیاسی و توان تکنوکرات داشته باشد. به هر حال این به سیاستمداران و گروههای سیاسی مربوط است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید