چندسالی است که در جهت استفاده بهینه از آبگرم اهرم با خاصیت بالایی که دارد، قدم هایی برداشته شده، به طوری که آب گرم به وسیله کانال‌هایی به استخر های زنانه و مردانه ای که تعبیه شده فرستاده می شود این حرکت توسط جهاد سازندگی صورت گرفته است.

اهرم چشمه‌ای آبگرم در دل زاگرس

به گزارش سلام نو، از جاذبه های طبیعی بوشهر وجود چشمه های آبگرم این استان است که تعداد آن به ۷ چشمه می رسد. یکی از دلایل پیدایش چشمه های آبگرم نزدیک بودن فاصله استان با کوه های زاگرس است. با اینکه سر چشمه اصلی در مسیر خاکی و فرعی حدود۲ کیلومتر با جاده اصلی فاصله دارد اما طبیعت بی نظیر مسیر چشمه ارزش رفتن را دارد.

چشمه آب معدنی اهرم

آبی که از شکاف سنگ های رسوبی وگچی از دل کوه های زاگرس، که براثر لغزش یا شکست زمین در اطراف آتشفشان ها رخ می دهد، خارج می شود. آب روان این چشمه سرشار از املاح معدنی، رادیواکتیو و گوگرد هستند که خاصیت درمانی فراوانی دارد.

چندسالی است که در جهت استفاده بهینه از آبگرم اهرم با خاصیت بالایی که دارد، قدم هایی برداشته شده، به طوری که آب گرم به وسیله کانال هایی به استخر های زنانه و مردانه ای که تعبیه شده فرستاده می شود این حرکت توسط جهاد سازندگی صورت گرفته است.

علاوه بر اینکه این آبگرم مهم ترین جاذبه گردشگری اهرم است، در سال ۱۳۸۶ از بین ۴۰۰ چشمه معدنی که در کشور وجود دارد آبگرم معدنی اهرم جز ۵ چشمه نمونه، با عنوان دهکده نمونه آب درمانی ایران، انتخاب شده است.

جاذبه های طبیعی بوشهر

آب کانال کشی شده با دمای ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی گراد به ۲ استخر زنانه و مردانه و همچنین ۱۰ حمام می رسد. به دلیل رعایت نکات بهداشتی آب استخرها هر ۲۴ ساعت یک بار تخلیه و مجددا آبگیری می شود. جهت جلوگیری از اسراف ، آب ناشی از تخلیه استخرها به نخلستان فرستاده می شود.

از خواص آب، درمان بیماری هایی ازجمله: بیماری های پوستی(پیسی، جوش،دمل) ، تنفسی، اعصاب، بیماری های مفصلی(آرتروز، دیسک کمر، سیاتیک، نقرس) ، تورم موضعی، کوفتگی و خشکی و سفتی عضلات و ماهیچه ها، بیماری های عفونتی، دردکلیه و حتی بیماری های خطرناکی مانند جزام، را می توان نام برد.

درمان بیماری های پوستی

با سفری به ۶۳ کیلومتری جاده بوشهر به بندرعباس نزدیکی شهر اهرم می توانید از این جاذبه طبیعی دیدن کنید؛ نزدیک بودن آبگرم به امامزاده جعفر و بازار هفتگی روز های پنجشنبه می تواند فرصت تفریح آخر هفته را برای مسافران و حتی افراد بومی این منطقه تکمیل کند.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید